Collect in Store

Med Collect in Store ger du din kund möjlighet att hämta varan i din butik utan att det krävs stora investeringar för dig.

Låt dina e-handelskunder hämta varan direkt i din butik

Allt oftare vill konsumenter som handlar på nätet hämta varan direkt i butiken. Med tjänsten Collect in Store ger du dina kunder den möjligheten, utan att det krävs stora investeringar för dig. Du får tillgång till en komplett lösning som hanterar ”Hämta i butik” och det kommer igång utan att du behöver bygga ett eget system.

  • Kräver inga investeringar från din sida

    Genom att ladda ner appen PostNord Retail Agent blir dina butiker valbara i webbutiken.

  • Du kommer snabbt igång

    När du har laddat ner appen Retail Agent behöver du bara registrera aktuella butiker till PostNord.

  • Ökar möjligheterna till merförsäljning

    Sömlös handel för kunden mellan webbutik och fysisk butik.

  • Ökar möjligheter för samarbete med andra

    Har du en webbutik för sportartiklar kan du till exempel samarbeta med en gymkedja som lämnar ut dina produkter.

Collect in Store bygger på appen PostNord Retail Agent som finns för Android och kan laddas ner på Google Play. Genom att använda en telefon eller surfplatta kan du enkelt scanna in paket till butiken, vilket genererar en avisering till din kund ”Välkommen in och hämta…”. Vid utlämning scannas mottagarens ID-handling och det finns även stöd för att ta emot returer.

Så använder du Collect in Store:

  1. Ladda ner appen PostNord Retail Agent.
  2. Lägg till dina butiker som leveransval i webbutiken.
  3. Meddela PostNord vilka dina butiker är och när de har öppet (PostNord skickar inte ut sms till mottagarna när din butik är stängd).
  4. När kunden väljer att hämta paketet i butiken kommer din butiks adress att stå som utlämningsställe.
  5. Du kan antingen lämna paketen till PostNord tillsammans med övriga MyPack eller skicka dem tillsammans med andra butiksleveranser.
  6. När paketen når butiken ankomst scannar personalen dem och då genereras ett sms till kunden.
  7. Om kunden inte hämtar paketet skickas en påminnelse efter tre dagar och en brevavisering efter sju dagar.
  8. Kunden får också push-notiser via appen PostNord som påminnelse när denne befinner sig nära din butik.
  9. Kunden har som vanligt möjlighet att spåra paketet och kan lämna feedback på leveransupplevelsen när paketet är hämtat, precis på samma sätt som om leveransen gått till ett ombud.

Smidigt för dig och enkelt för kunden!

Kontakt Collect in Store

Vill du veta mer om hur du, med vår tjänst Collect in Store, kan erbjuda dina kunder att hämta beställningar och göra returer direkt i din butik?

Kontakta mig om Collect in Store

Relaterade tjänster

MyPack Home

Skicka paket upp till 35 kilo, som lämnas direkt vid mottagarens dörr inom ett flertal länder i Norden och Europa.

Mer om MyPack Home