Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge

Svarspost inrikes

Med Svarspost inrikes blir det lätt för dina kunder att svara på en kampanj, besvara en enkät, skicka in en beställning eller returnera en vara. Vi hjälper dig att komma igång.
Kontakta oss

Öka svarsfrekvensen och stärk dina kundrelationer – bjud på inrikes porto med Svarspost

Vill du göra det lättare för dina kunder att svara på en kampanj, skicka in en beställning eller returnera en vara? Då kan du använda abonnemangstjänsten Svarspost Direkt eller Svarspost inrikes.

Engagerande

Gör det lätt för kunderna att svara eller att returnera en vara.

Enkelt

Kunden lägger försändelsen på närmaste brevlåda eller lämnar den hos ett ombud.

Prisvärt

Du betalar bara för de svar du får tillbaka. Svarspost Direkt har ett lägre porto än Svarspost inrikes.

Så här går det till:

Svarspost Direkt – förstahandsvalet för kuverterad svarspost

  1. Du bifogar ett kuvert som ska förses med en förtryckt streckkod samt kliché, som du får av PostNord. På kuvertet anger du namn och fullständig adress till den som ska ta emot svarsposten.
  2. Kunden lägger det förtryckta kuvertet på närmaste brevlåda eller lämnar in det hos ett ombud.
  3. Svarspost Direkt är normalt framme hos dig inom en till två vardagar efter inlämningsdagen. Har du box som mottagningsadress är det normalt framme på en dag, med undantag för vissa geografiska begränsningar (pdf).
  4. Du kan också använda svarskort dvs ej kuverterat svarsförsändelse, då krävs en tyngre papperskvalitet.

Svarspost Direkt får väga max 250 gram och har ett lägre porto än övrig svarspost.

Svarspost inrikes – för kuponger och tyngre försändelser

  1. Du förser din svarsförsändelse innehållande erbjudandet med en kliché, mottagarens (ditt) namn, kundnummer samt särskilt svarspost-postnummer och postort (som du får av PostNord).
  2. Kunden lägger svarsförsändelsen på närmaste brevlåda eller lämnar in den hos ett ombud.
  3. Svarspost med kuvert/omslag är normalt framme hos dig inom en till två vardagar efter inlämningsdagen. Har du box som utdelningsadress är det normalt framme på en dag, med undantag för vissa geografiska begränsningar (pdf).
  4. Svarspost utan kuvert/omslag är normalt framme senast tredje vardagen efter inlämningsdagen.

Med Svarspost inrikes kan dina kunder returnera försändelser som väger upp till 2 kg.

För detaljerad information om Svarspost Direkt och Svarspost inrikes, se våra tjänstevillkor för avtalskunder.

Se våra priser för avtalskunder.

Om du vill använda Svarspost Direkt eller Svarspost inrikes behöver du ett svarspostabonnemang.

Kontakta kundservice eller din säljare så får du hjälp.

Kontakta oss

Relaterade tjänster

eBREV

När du vill slippa allt pappersarbete och administration och låta oss sköta alla utskick till dina kunder.

Mer om eBREV

Frisvar

Använder du Frisvar bjuder du dina kunder på portot när de ska svara på ett erbjudande från dig.

Mer om Frisvar

Ekonomibrev

Ekonomibrev är en sändningstjänst och kan väga upp till 2 kilo. Den kommer fram inom fyra arbetsdagar i Sverige.

Mer om Ekonomibrev