Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Postombud och utlämningsställen

Bli ombud

PostNord har ett rikstäckande ombudsnät med cirka 1 600 postombud och cirka 300 utlämningsställen, där våra kunder kan lämna och hämta paket, köpa frimärken och uträtta andra postärenden.

PostNord samarbetar med ombud som ger god service i form av hög tillgänglighet i bra lägen och med generösa öppettider. Med postombud som i snitt har öppet drygt 10 timmar per dag, sju dagar i veckan har vi i Sverige den högsta tillgängligheten till postservice i Europa.

Ombudsförändringar

Vi samarbetar bland annat med ICA, Coop och Axfood. De är alla tre rikstäckande dagligvarukedjor vilket ger en tydlig och hög tillgänglighet i hela landet. Vår utgångspunkt är att ombuden ska finnas där många kunder gör sina vardagliga ärenden som till exempel matinköp. Vår ambition är att göra det enklare och bättre för de flesta av våra kunder. Vi samarbetar även med fristående handlare och andra verksamheter än dagligvaruhandeln för att säkerställa god service till våra kunder. 

Om du får ett nytt ombud så skickas ett kort till dig med rubriken "Din brev- och paketservice flyttar". På kortet hittar du information om när ditt nya ombud öppnar samt adress och öppettider till ditt nya ombud.

Vill du bli ombud?

Vi är mycket nöjda med de ombud vi har idag. E-handeln ökar stadigt och vi ser att den även fortsätter göra det, därför kan vi ibland behöva öppna nya utlämningsställen.
Vi söker hela tiden nya ombud för att säkerställa god service till våra kunder. Om du har en verksamhet och vill bli ombud åt PostNord, fyll i formuläret nedan.

För att bli ombud så vill vi gärna att du har

  • en lokal som är tillgänglighetsanpassad
  • bra öppettider
  • bra lastningsmöjligheter för leveranser
  • god ekonomi.

Intresseanmälan

Customer service