Nu blir det billigare att nå kunderna rakt i brevlådan
I januari 2019 sänkte PostNord priserna på oadresserad direktreklam. Målet med satsningen är att göra det lättare för företag att nå ut med sitt budskap till potentiella kunder.
Nu blir det lättare för företag att nå sin målgrupp med reklam. PostNord gör oadresserad direktreklam till en mer kostnadseffektiv metod för marknadsföring genom sänkta priser.
– Vi vill locka företag att testa direktreklam och göra detta till ytterligare ett val i paletten över mediekanaler att marknadsföra sig genom. Vi hoppas att även mindre företag, som tidigare kanske inte ansett det tillräckligt prisvärt med utskick, nu tar chansen att prova det, säger Thomas Klamell, Go To Market coordinator på PostNord.
Hitta nya kunder
Oadresserad direktreklam är ett smart sätt att nå ut till nya kunder. Genom att exempelvis anpassa vilket geografiskt område direktreklamen ska delas ut till kan företag hitta potentiella kunder på en specifik ort, eller nå upp emot 2,6 miljoner hushåll i hela Sverige. Den här kanalen fungerar för både små och stora företag att marknadsföra sig i.
– Det går att anpassa utskicken efter kundens målsättning i väldigt hög utsträckning. Är man ett företag som säljer trädgårdsprodukter kan man välja att skicka sin reklam till villaområdet på en ort men välja bort lägenhetsområdet, om kunden bedömer att det är i villorna de troliga kunderna finns, säger Thomas Klamell och tillägger:
– Vi är redan i gång med det nya priset på oadresserad direktreklam och tror att det här kommer få väldigt positiva effekter för företagen som väljer att testa.
Fakta
Nya priser på oadresserad direktreklam |
---|
|