Vi förbättrar vårt hemleveranserbjudande

Efterfrågan på hemleveranser är fortsatt stark och för att göra det enklare för dig som kund, förbättrar vi nu vårt erbjudande.

Hemleverans garanteras

Varubrevet är en tjänst som är populär hos mottagaren då den levereras direkt hem till postlådan. Nu garanterar vi hemleverans av alla dessa försändelser även om det inte finns plats i lådan. I stället för att paket levereras till ombud ställs nu paketet utanför dörren, alternativt hängs i en påse på postlådan för att skydda mot väder och vind. Kundlöftet om hemleverans kan på så sätt alltid uppfyllas och mottagaren slipper hämta sitt paket hos ett ombud.

Från januari 2022 ändras även grundleveransen för hemleveranser med MyPack Home inom Sverige – för att säkerställa att mottagarna även där alltid får hemleverans till just hemmet och inte behöver hämta paketet hos ombud. Om de inte aktivt väljer att göra det, förstås.

Sänkt pris för MyPack Home

För att göra det ännu enklare och mer priseffektivt för dig som kund, sänks även priset för MyPack Home för alla som skickar till Stockholm, Göteborg och Malmö. Dessutom arbetar vi med en geografisk prismodell, med tätortszoner, som ger ännu fler kunder bättre priser. Mer information finns i prislistor för avtalskunder.

Enklare att skicka tungt gods till privatpersoner

Ny tilläggstjänst “Privat mottagare direktleverans” införs inom Sverige på tjänsterna Pallet och Groupage. Tilläggstjänsten innebär att godset levereras till mottagaren utan krav på att hen behöver vara på plats och kvittera godset. Leveransen kommer ske under ett fördefinierat leveransfönster utan möjlighet till ändring av leveransen via FlexChange.

Leverans utan kvittens

För MyPack Home erbjuds ett fördefinierat leveranstidsfönster där mottagaren inte behöver vara på plats att kvittera godset, vilket möjliggör att paketen kan levereras till dörren. Mottagaren kommer i sin tur ha möjlighet att ändra leveransförslaget – bland annat via PostNord App – och ange annan tid, annat datum eller leveranssätt som exempelvis en personlig leverans eller till ombud.

Avsändaren kan naturligtvis fortfarande beställa personlig leverans, med kvittenskrav, till mottagarna. Något som till exempel kan vara bra vid högre varuvärden.

Leverans utan kvittens finns redan för Varubrev och rullas ut för MyPack Home, Pallet och Groupage till Privat mottagare under januari 2022.

MyPack Home – företagstjänst för avtalskunder

Med tjänsten MyPack Home levererar vi paket till mottagarens dörr.

Läs om fler fördelar med MyPack Home

Läs om priser och villkor

Läs om fördelar med MyPack Home