2020-02-20 14:42

PostNord i nytt avtal med Staples

Med fokus på hållbarhet, flexibla leveranser och kvalitet sluter nu PostNord ett nytt fyraårigt avtal med Staples, en av världens största leverantörer av kontorsmaterial. I det nya avtalet kommer PostNord att leverera Staples varor till företag och privatpersoner.

Sedan 2017 har Staples köpt flera tjänster av PostNord och samarbetet fortsätter nu i fyra ytterligare år i och med ett nytt avtal. I det nära samarbetet mellan bolagen har både kvalitet och bra mottagarupplevelse ökat. Staples volymer är idag stora och spås växa, vilket spelade in i valet att fortsätta samarbetet. Inom ramen för det nya avtalet ska PostNord utföra leveranser till företag och privatpersoner.

- Det är kul att vi får fortsatt förtroende från Staples att leverera deras varor. Tillsammans med Staples har vi redan utvecklat våra tjänster så att vi kan bli mer effektiva och öka nyttan för våra kunder. Till exempel har Staples varit bidragande till utvecklingen av vår portal. Vi ser att användandet av den har minskat returer från kunder, vilket i sin tur leder till minskade utsläpp och onödig resursförbrukning. Nu tittar vi på nya tjänster att utveckla tillsammans, säger Carl-Anders Keller, Försäljningsdirektör, PostNord.

Staples Solutions är en av Europas största leverantörer av kontors- och förbrukningsmaterial och finns både online, i butik och når kund via en stor säljkår. I Europa finns bolaget representerat i Sverige, men också i Danmark, Norge, Finland, Portugal, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Belgien, Holland, Tjeckien, Ungern, Luxemburg och Polen.

- Vi har varit väldigt nöjda med PostNords tjänster där kvalitén förbättrats ytterligare de senaste åren. Vårt gemensamma arbete och fokus på att vara proaktiva i vår dialog med våra kunder för att skapa en bättre köpupplevelse har också spelat in.  För oss med stora volymer behöver vi en partner med ett bra logistiknätverk och goda flexibla leveranser, säger Patrik Schedvin, VD Staples Sweden & Denmark.

Det nya avtalet slöts med startdatum 1 februari 2020 och löper fram till januari 2024. Även i Danmark har Staples och PostNord slutit ett nytt fyraårigt avtal.

Senast uppdaterad: 2020-02-20 14:42