Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

PostNord Logistics Award - Två meriterade tillskott till juryn

2015-10-01 09:00

För fjortonde året i rad delas PostNords logistikpris – PostNord Logistics Award – ut för att uppmärksamma och premiera framgångsrika logistiklösningar. Årets jury har fått två meriterade tillskott genom Anna Elgh och Annemarie Gardshol.

Anna Elgh är vd för Svenska Retursystem sedan 2013. Hon har lång erfarenhet av logistik- och supply chain management från olika branscher, bland annat var hon koncernlogistikchef i Lantmännen 2006-2010. Annemarie Gardshol är chef för E-commerce, PostNord och medlem i koncernledningen sedan 2012. Hon har tidigare haft ledande befattningar inom Gambro och som managementkonsult vid McKinsey & Company.

PostNord Logistics Award är det enda logistikpris som alla Sveriges företag och organisationer själva kan nominera sig till. Juryns djupa kompetens inom logistik i kombination med att tävlingen är öppen för alla gör utmärkelsen till Sveriges ledande logistikpris.

Juryn:
Mats Abrahamsson, ordförande, professor i logistik vid Linköpings universitet.
Staffan Mörndal, partner på Verdane Capital.
Anna Elgh, vd för Svenska Retursystem AB
Mats Rignell,vp supply chain, Atlas Copco
Anders Holm, chef PostNord Sverige.
Annemarie Gardshol,chef E-commerce, PostNord.
Stefan Karlöf, projektledare för juryarbetet. Konsult i Karlöf kommunikation AB.

Alla företag och organisationer som bedriver verksamhet i Sverige kan anmäla bidrag till tävlingen. Anmälan görs på www.postnord.se/logistikpriset senast den 1 februari 2016.

Juryn utser finalister och vinnaren utifrån tre huvudkriterier:

1. Logistiklösningens grad av innovationskraft, kreativitet och nytänkande.

2. Logistiklösningens effektivitet och påverkan på verksamhetens konkurrenskraft, samt effektivitet och lönsamhet i verksamheten totalt sett.

3. Logistiklösningens miljö- och klimateffektivitet.

PostNord Logistics Award för 2015 delas ut i mars 2016.

Last updated: 2015-10-01 09:00
Customer service