Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

PostNord på din webb

PostNord logotyp.
Har du en webbplats och ett avtal med PostNord? Använd gärna vår logotyp för att visa att vi utför era leveranser. Det ger dina kunder trygghet att veta att PostNord levererar och att flera av våra tjänster är spårbara på både webb och i app.

Här hittar du stöd och checklistor för det du behöver uppdatera på din webbplats. PostNord använder domänen www.postnord.se.

Tips

Säkerställ att alla länkar går till www.postnord.se. Tjänster som spårningsinformation, postnummersök med flera finns på webbplatsen. På webbplatser med menyalternativ Kundtjänst, ibland även kallad FAQ, Hjälp eller liknande, finns ofta en leveranssektion där PostNord finns med som referens i såväl text som bild. Hänvisa till PostNord istället för till de tidigare bolagsnamnen som till exempel Posten eller och PostNord Logistics.

Gör gärna en sökning på din webbplats för att hitta samtliga ställen där vi som bolag förekommer och byt ut namn, logotyp och länkar där de behöver  uppdateras.

Sidor som kan innehålla referenser till PostNord:

  • Kundtjänst/Leverans
  • Retur
  • Kassa
  • Reklamation
  • Orderbekräftelse
  • Spåra paket
  • Logotyp i sidfoten

Tänk även på att ändra i aviseringar som skickas till kunder och som inte skickas via PostNord:

  • Leveransbekräftelse
  • Orderbekräftelse

Checklista

Checkouten

Det är viktigt att tydliggöra leveransalternativen på din sajt. Svara därför på frågorna när, var och hur leveransen kommer att ske. Kommer till exempel paketet till brevlådan, ett ombud eller till butiken? Levereras den imorgon eller i nästa vecka och behöver du vara på plats vid leveransen?
Här hittar du standardtexter till din checkout.

Kommunikation

En av de vanligaste frågorna till vår kundtjänst är ”var är mitt paket någonstans?”. Är det inte bråttom att få paketet så kontrollerar inte konsumenterna status lika ofta som när det är bråttom, men då är det viktigt att skicka med en länk till Spåra brev, paket eller pall eller guida dem till App PostNord

Returer

Vad gör jag om varorna inte passar eller om jag ångrar mig? Ett stort hinder till att inte handla på nätet är att man inte vet vad man gör om man ångrar sig. Har du förenklat returen för dina kunder? Ett sätt att förenkla kan vara att skicka med en retursedel direkt med leveransen och att kunderna kan returnera i samma paket som de fick varorna med.

Kontaktuppgifter

Många konsumenter vill känna sig trygga i att veta hur de ska kontakta företaget om det skulle behövas. Är era kontaktuppgifter lätta att hitta på er sajt? Skriv gärna hur snabbt ni försöker svara, så att kunderna sätter rätt förväntningar från början.

Ladda ner PostNord logotyp

Ladda ner logotyp

Ladda ner .png
Ladda ner .eps

Customer service