Post till hundar gav Dogman fler kunder
Adresserad direktreklam till hundar? Ja, Dogmans val att skicka leveranser till människans fyrbenta vänner, via PostNord, blev en succé.
– Det var väldigt roligt att få så positiv respons och nå ut till den tänkta målgruppen, säger Maria Frisberg, Marketing Portfolio Manager på Dogman Group.
Dogman and Friends, en del av Dogman Group, har sedan 1965 sålt husdjursprodukter till både storfackhandeln och livsmedelsbutiker i Norden. Visionen är att ge den bästa vardagen och en glädjefylld tillvaro för både husdjur och husdjursägare. Huvudmålgruppen är hundägare, men i sortiment finns också produkter för katter, smådjur och akvaristik. Dogman har under kort tid expanderat med flera egna butiker och behövde en lösning för att nå ut till sin målgrupp.
– Dogman and Friends har vuxit ganska snabbt, från några få butiker till 21 i dag. Vår snabba expansion har inneburit att vi behövt hitta effektiva sätt för att nå ut med var vi finns i landet och vilket sortiment vi har. I ett tufft klimat med mycket brus behövde vi en lösning som kunde hjälpa oss att nå ut ännu bättre till vår målgrupp, säger Maria Frisberg, Marketing Portfolio Manager på Dogman Group.