Därför vinner du på att svara på vår kundundersökning
Tyck till om ditt samarbete med oss på PostNord – för att förbättra din affär.
– Vi tar synpunkterna på största allvar och agerar på återkopplingen. Allt för att kunna ge kunderna vad de behöver för att lyckas med sin logistik, säger Customer Experience Specialist Patrik Berglund om kundnöjdhetsundersökningen som skickas ut i mars.
Varje år sedan 2015 har vi skickat en kundnöjdhetsundersökning. Den ger oss tydlig återkoppling kring vad som driver kunderna och var det finns utmaningar. Totalt sett ger svaren på de 25 frågorna en tydlig bild av läget i samarbetet, vilka behov kunden har och hur vi på PostNord kan utvecklas för att möta dem ännu bättre.
– Vi lyssnar alltså inte bara på återkopplingen, vi agerar på den också. Allt för att kunna ge kunderna vad de behöver för att lyckas med exempelvis sin logistik, säger Patrik Berglund.
Dina svar leder till bättre samarbete
Han tror starkt på undersökningen som ett verktyg för kundernas bästa.
– Om kunderna svarar så ger det ju oss en möjlighet att bli ännu bättre framöver.
Kundundersökningen innehåller bland annat frågor inom områden som tjänster och lösningar, enkelhet, kundrelation och support – och byggs upp av tre huvudfrågor:
- Hur nöjd eller missnöjd är du över lag med PostNord?
- Hur väl lever PostNord upp till dina förväntningar?
- Hur nära, eller långt ifrån, är PostNord att vara den perfekta leverantören?
Utveckling i stort och smått
Efter att svaren kommit in analyseras de. I vissa fall kopplar en kontaktansvarig direkt tillbaka till kunden för att hitta specifika åtgärder, eller kanske lägga upp en plan för ett förbättrat samarbete.
I andra fall kan kundernas undersökningssvar handla om mer strukturella utmaningar och de tas om hand av olika team på PostNord, för att även där hitta lösningar. Det kan röra sig om stora frågor och långsiktiga initiativ som efter utvecklingsarbete hos oss får god effekt för många kunder.
Kundnöjdhetsundersökningen skickas ut till våra företagskunder i början av mars.