Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
2017-01-18 08:30

PostNord och MatHem i retursamarbete

Nu kan MatHems kunder lämna PostNord-returer i samband med sin matleverans. Det innebär två tidsbesparande vardagstjänster i en nu när PostNord och MatHem ingått samarbete.

Hela 11 procent av e-handelskonsumenterna returnerade minst en vara i månaden under 2016*. Att lämna en retur tar tid, likaså att handla mat i en fysisk butik. Ett sätt att spara tid är att göra sina matinköp på nätet från MatHem. Nu kan MatHems kunder få ytterligare hjälp att spara tid.

MatHem levererar mat hem till hushåll sju dagar i veckan till 20 orter i Sverige. Retursamarbetet gäller till en början Stockholm, Uppsala, Västerås, Enköping, Köping och Södertälje, men kommer att utökas till ytterligare orter under första halvåret 2017. Samtidigt som matkassarna levereras kan nu mottagaren enkelt lämna över sina returpaket till MatHem. Paketen lämnas till PostNord som i sin tur ser till att de returneras till avsändaren.

– Med den här lösningen frigör vi tid och gör det enklare både för våra och MatHems kunder. Inte nog med det, vi sparar även på miljön genom att utnyttja de leveranser som redan görs via MatHem, säger Anders Holm, VD PostNord Sverige.

De hushåll som har e-handlat varor som de vill returnera lämnar helt enkelt sin retur i samband med matleveransen. Helt kostnadsfritt. E-barometern* visar att 37 procent av konsumenterna ibland avstår från att e-handla va­ror de vill ha för att de inte vill betala för att returnera en vara. För modebranschen är returgraden betydligt högre, ofta upp emot cirka 30-40 procent.

- Konsumenterna vill att det ska vara enkelt och bekvämt att både handla och returnera gods. Tillsammans med PostNord har vi hitta ett nytt, nyskapande samarbete som våra kunder får nytta av, säger Tomas Kull, VD och grundare av MatHem. 

Pressbilder finns att ladda ned på denna länk:
http://www.mynewsdesk.com/se/mathem/images

* PostNord följer i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research den svenska detaljhandelns utveckling inom e-handeln. E-barometern publiceras en gång per kvartal och bygger på en konsument- och en företagsundersökning.


Senast uppdaterad: 2017-01-18 08:30