Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
2017-11-30 09:40

PostNord ber om hjälp – hämta dina paket hos ombudet nu

Från Black Friday den 24 november till tisdagen den 28 november har PostNord sorterat och levererat cirka 3,7 miljoner e-handelsrelaterade paket och brev. Just nu är hyllorna hos PostNords ombud överfulla. Därför ber PostNord nu alla som e-handlat att underlätta för ombuden genom att så snabbt som möjligt hämta paket som har aviserats. 

Svenskarna har e-handlat varor som aldrig förr under dagarna kring förra veckans Black Friday. Under perioden fredagen den 24 november till tisdagen den 28 november hanterade PostNord cirka 3,7 miljoner e-handelsrelaterade paket och brev. De paket som framförallt levereras till postombud, B2C-paket, har under perioden ökat från förra årets 869 000 till 1 252 000, en ökning med 44 procent.

PostNord har under den gångna veckan arbetar mycket intensivt dygnet runt för att hantera rekordvolymerna. Eftersom volymerna kraftigt överstiger alla de prognoser som både e-handelsföretagen och PostNord gjorde för veckan har inte alla försändelser kunna levererats så snabbt som i normala fall.

- Det är fullt i alla fordon, i alla terminaler, i alla paketburar, i alla maskiner, på alla ombudens hyllor. Det går inte att hitta några extra fordon utöver dem vi redan förstärkt med. Under denna vecka kan därför många konsumenter få vänta en eller ett par dagar extra på sina försändelser. Vi gör allt vi kan för att komma ikapp, och alla involverade, avsändare, PostNordmedarbetare, ombud och mottagare tar situationen med ett imponerande tålamod och ett gott humör, säger PostNord Sveriges VD Anders Holm.

Följderna av helgens shoppingrekord märks extra tydligt hos PostNords alla ombud. Hyllorna är överfulla och det fylls löpande på med nya paket. Därför ber nu PostNord konsumenterna om hjälp.

- Personalen hos våra ombud gör ett fantastiskt jobb och är mer än någonsin beroende av att paket hämtas så snart som möjligt för att göra plats till nya som strömmar in. Om du har ett paket att hämta, gör gärna det så snart du kan. Vi och våra ombud uppskattar verkligen all hjälp vi kan få, säger Anders Holm.


Senast uppdaterad: 2017-11-30 09:40