Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
2016-11-17 08:29

Fysisk direktreklam blir digital med ShopGun

Nu lanseras en ny kostnadsfri app som samlar aktuell fysisk direktreklam digitalt, gör det möjligt att söka efter relevanta erbjudanden i närheten och skapa digitala inköpslistor. ShopGun har sedan starten 2009 laddats ned 1,7 miljoner gånger i Danmark och lanseras nu i Sverige i strategiskt samarbete med PostNord.

- Vi tar den välkända fysiska direktreklamen och digitaliserar den, gör den sökbar och nåbar för alla - inklusive de som säger nej tack till fysisk reklam, säger Christian Birch, medgrundare och VD för ShopGun. Genom att kombinera PostNords fysiska kanal för oadresserad direktreklam med ShopGuns mobila app, blir det möjligt för företag att med maximal räckvidd driva köp i framförallt fysiska men även digitala butiker. 

- Vi möter ett ökat intresse från våra kunder för tjänster där fysiska och digitala reklamkanaler kombineras och allt fler studier visar att effekten blir störst när så sker. Med ShopGun kan vi nu hjälpa våra kunder att komplettera sitt direkterbjudande med en digital lösning som kommer att öka räckvidden och effekten totalt sett, säger Susanne Svensson, Head of Marketing Communication Solutions på PostNord. 

PostNord publicerade nyligen en omfattande neuromarketingstudie om hur fysisk och digital direktreklam tas emot av mottagaren. Resultaten pekade entydigt på att det bästa är att kombinera fysiska och digitala reklamkanaler och att den bästa effekten gavs om mottagaren först tog del av den fysiska enheten och sen även den digitala.

- Marknaden fragmenteras. Vissa vill läsa fysiska reklamblad, andra vill ta emot reklamblad digitalt. Den viktigaste insikten är att de som väljer bort fysiska reklamblad inte alltid gör det på grund av innehållet, utan formatet. Andra gillar sin fysiska direktreklam och ser appen som ett komplement, förklarar Christian Birch.

ShopGun grundades 2009 av Christian Birch och Morten Bo Rønsholdt i Köpenhamn, Danmark och finns nu även i Norge, Sverige og Holland. Appen är kostnadsfri och finns tillgänglig för nedladdning i App Store och Google Play på http://shopgun.se/app/download samt på https://shopgun.com     


Senast uppdaterad: 2016-11-17 08:29