Nära 140 000 kronor från bröllopspostogram till Kronprinsessparets stiftelse
Posten Nordens VD och koncernchef Lars Idermark lämnade idag på Kungliga slottet över ett postogram med 138 430 kronor till Kronprinsessan Victoria och Prins Daniels bröllopsstiftelse som ska främja god hälsa och motverka utanförskap bland barn och ungdomar i Sverige. Sedan bröllopspostogrammet lanserades i maj 2010 har tio kronor per sålt postogram oavkortat gått till bröllopsstiftelsen.
Bröllopspostogrammet lanserades i samband med att frimärkena inför Kronprinsessparets bröllop gavs ut och har två guldringar som motiv.
– Det är med glädje jag idag överlämnar nära 140 000 kronor till Kronprinsessparets bröllopsstiftelse som vi fått in tack vare försäljningen av bröllopspostogrammet. Jag hoppas att våra kunder fortsätter att uppskatta postogrammet så att vi får anledning att återkomma till Kronprinsessparet fler gånger med bidrag till förmån för Sveriges barn och ungdomar, säger Posten Nordens vd och koncernchef Lars Idermark.
Kronprinsessan Victoria och Prins Daniels bröllopsstiftelse ska främja god hälsa och motverka utanförskap bland barn och ungdomar i Sverige. Stiftelsen kan ge bidrag till andra organisationer som arbetar med dessa frågor men kan också i egen regi driva frågor inom området.
Bröllopspostogrammet finns tillgängligt hos Postens ombud och på Posten.se för 49 kronor styck.
Följande bild bifogas:
Posten Nordens vd och koncernchef Lars Idermark tillsammans med Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel. Fotograf: Peter Phillips.
Bilder
Senast uppdaterad: