Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
2010-01-14 12:00

Postens företagstjänster flyttas till postombuden och internet

​Posten kommer de närmaste tre åren att flytta över de tjänster som erbjuds företagskunder vid landets 337 Företagscenter till 1700 postombud. Samtidigt utvecklas företagets internetkanal med det samlade utbudet av produkter och tjänster. Det rikstäckande nätet av postombud, med generösa öppettider, kommer att stärkas upp. Företagskunders tillgänglighet till bra service förbättras.

Postens företagskunders affärsrelaterade besök på Företagscenter har kraftigt minskat under de senaste åren. Många företag väljer idag att sköta sina affärer med Posten via internet och redan idag utför 250 000 företag sina postärenden hos ett postombud.  Postens undersökningar visar att dessa företag är mycket nöjda med den service och tillgänglighet som postombuden erbjuder.

 

-          Den digitala revolutionen har i grunden ändrat såväl företag som privatpersoners sätt att kommunicera och göra affärer och Posten måste precis som alla andra företag anpassa och utveckla verksamheten efter våra kunders nya vanor och beteenden. Därför utvecklar vi vår internetkanal och erbjuder våra företagskunder hela vårt risktäckande nät av postombud som samtidigt förstärks ytterligare. Därmed förenklar vi för våra företagskunder samtidigt som vi kan ge fortsatt god service med högre tillgänglighet, säger Andreas Falkenmark, affärsområdeschef Posten Meddelande.

 

Postombud kommer att utbildas och certifieras i företagsspecifika frågor. Servicen till företagskunder kommer även att stöjdas genom personliga kundansvariga innesäljare och kundtjänst. För avtalskunder med stora sändningar kommer det att finnas speciella inlämningsplatser. Företag med postbox kommer i flertalet fall hämta sin post i en postbox hos ett postombud. Där det idag finns stora boxanläggningar, och det är svårt att hitta externa postombud som har möjlighet att få plats med boxarna, kommer Posten driva postombud i egen regi.

 

Överflyttningen från Företagscenter till postombud innebär en minskning med 585 tjänster fram till år 2013. Berörd personal kommer i god tid att få information om förändringarna på sin arbetsplats. Posten har lång erfarenhet och väl fungerande rutiner för att kunna genomföra omställningar på ett ansvarsfullt sätt.

 

För ytterligare information:

Posten Medierelationer, tel: 08-23 10 10, e-post: press@posten.se

 

Posten Norden har bildats genom samgåendet mellan Post Danmark A/S och Posten AB. Koncernen erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden och har en omsättning på cirka 45 miljarder SEK och cirka 50 000 medarbetare. Verksamheten bedrivs i affärsområdena Breve Danmark, Meddelande Sverige, Logistik och Informationslogistik. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag och huvudkontoret ligger i Solna, Sverige. Läs mer om Posten Norden på www.postennorden.se.


Senast uppdaterad: 2010-01-14 12:00