Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
2008-05-20 12:00

E-handlare avslöjar knepen för framgång på nätet

​Posten och HUI ger ut ny folder med samlade erfarenheter från 22 framgångsrika e-handlare Posten har tillsammans med Handelns Utredningsinstitut, HUI ställt samman intervjuer med 22 framgångsrika e-handlare i de mest skilda branscher. De berättar om sina egna erfarenheter och ger tips på hur du kan lyckas på nätet. Trygghet och god service är två avgörande faktorer för att få kunderna på köphumör.

- Geografisk räckvidd och "alltid öppet" hör till de generella fördelarna, men för att bli riktigt framgångsrik på nätet krävs det - förutom bra produkter - även tydliga sajter, trygga betalningslösningar samt snabb och säker distribution, säger Anders Holm, försäljnings- och marknadsdirektör på Posten Logistik. Med foldern 22 framgångsrika e-handlare vill vi visa på den enorma potential som Internet innebär för detaljhandeln och samtidigt inspirera blivande entreprenörer och företag som vill starta handel på nätet, avslutar Anders Holm. 

Några av tipsen från de framgångsrika e-handlarna:
- Bjud på mervärden - t ex en webbfilm som visar hur produkten används- Ständig utveckling
- låt aldrig sajten stagnera
- Använd de tekniska möjligheterna - satsa på knivskarpa bilder från flera vinklar  

E-handeln ökade 24 procent 2007 och tillväxten fortsätter med oförminskad styrka. Närmare 4 procent av all detaljhandel sker numera via internet och både säljare och konsumenter har lärt sig att uppskatta fördelarna jämfört med traditionell shopping. Posten Logistik är störst i Sverige när det gäller att förmedla paket, inte minst tack vare sitt rikstäckande nät med 1 600 postombud. 

- E-handelns fortsatt starka tillväxt är imponerande och drivs av allt proffsigare företag och mer medvetna kunder, konstaterar Jonas Arnberg, tf vd HUI. Kundernas köp föregås ofta av prisjämförelser och studier av andras omdömen om produkterna på nätet innan de gör sitt val. Transparensen på nätet innebär att de e-handlare som bäst motsvarar konsumentkraven vinner i längden, en process som på sikt förbättrar hela den svenska e-handeln. 

Foldern "22 framgångsrika e-handlare" finns att ladda ner i pdf-format via www.posten.se eller via länken längre ned. 

Vid frågor kontakta:
Markus Trautmann, pressansvarig Posten Logistik, tel: 08-781 74 33, e-post: markus.trautmann@posten.se
Posten Medierelationer, tel: 08-23 10 10 (dygnet runt), e-post: press@posten.se    

Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Med över 4 000 serviceställen ger vi daglig service till 4,5 miljoner hushåll och 900 000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med drygt 30 000 medarbetare och en omsättning på nära 30 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Posten AB (publ) är ett publikt aktiebolag som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se

Nedladdningar


Senast uppdaterad: 2008-05-20 12:00