Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
2007-11-09 12:00

Stadium vinnare av Postens Smart kommunikationpris

Sportkedjan Stadium tog hem Postens nyinstiftade Smart kommunikationpris för sitt arbete med att mottagaranpassa sina kunderbjudanden. Juryn imponerades av att Stadium ökat både kundnyttan och affärsnyttan tack vare att det nu är kunderna själva som aktivt bestämmer hur de vill ta emot Stadiums erbjudanden - resultatet är både nöjdare kunder och bättre affärer.

 Smart kommunikationpriset delas ut till det företag eller organisation som med sin kommunikation har ökat antingen effektiviteten, lojaliteten eller försäljningen.  

 - Det sätt Stadium kommunicerar med sina lojala kunder betraktar vi som nytänkande. Deras förändrande lösningar har gett bestående effekter i den dagliga verksamheten, säger Micael Dahlén, juryns ordförande.  

 - Vi har mottagaranpassat vår kundkommunikation. Även tidigare använde vi flera olika kanaler, men vi klarade inte att hålla koll ända ut i butikerna på hur och vilka erbjudanden respektive kund faktiskt hade fått. Numera kan våra Stadium Card-medlemmar själva göra ett aktivt val om  hur de vill bli kontaktade, antingen via fysisk post, e-post eller SMS. När mottagarna gör ett aktivt val visar de också att de verkligen är intresserade av vår kommunikation. Det leder till att besöket hos Stadium blir trevligare och sker mer på deras villkor, säger Johan Swärdh, Stadium Card Manager. 

Priset delades ut på Globen Annexet i Stockholm i samband med Smart kommunikationdagen, Posten Meddelandes årliga seminarium om kundkommunikation. Förutom Stadium var ytterligare fyra kandidater nominerade: Express Logistics, Spero Spel AB, Titel Data AB och Vattenfall AB.  

 - Med priset "Smart kommunikation" vill Posten premiera ett företag som förstår att det är mottagaren som har makten över både kommunikationen och varumärket. Företag måste kommunicera på mottagarens villkor för att på bästa sätt nå ut med sina budskap, säger Andreas Falkenmark, VD för Posten Meddelande AB.  

Stadium har i dagsläget cirka 100 butiker fördelade i Sverige, Finland och Danmark. Det uttalade målet är att vara en av de fem största sportkedjorna i Europa. I juryn för Smart kommunikationpriset ingick förutom ordföranden Micael Dahlén från Handelshögskolan i Stockholm även Ingrid Jonasson Blank, ICA, Stefan Nerpin[1], Vattenfall, Michael Storåkers, Storåkers Reklambyrå, Casten Almquist samt Andreas Falkenmark, VD Posten Meddelande AB.  

Foto på vinnarna och representanter från Posten Meddelande: överst från vänster Magnus Arvidsson, Stadium och Andreas Falkenmark, Posten Meddelande. Nedre raden från vänster Johan Swärdh, Stadium och Nizze Gustavsson, Posten. Fotograf: Filip Järnehag.  

För mer information kontakta:
Anette Eriksson, pressansvarig Posten Meddelande, tel 08-781 55 19, e-post anette.eriksson@posten.se             

Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Med över 4 000 serviceställen ger vi daglig service till 4,5 miljoner hushåll och 900 000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med drygt 30 000 medarbetare och en omsättning på nära 30 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Posten AB (publ) är ett publikt aktiebolag som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se 

[1] Stefan Nerpin deltog inte i beslutet att nominera Vattenfall  

Vinnarna av Smart kommunikationpriset

 

 


Senast uppdaterad: 2007-11-09 12:00