Stadium vinnare av Postens Smart kommunikationpris
Sportkedjan Stadium tog hem Postens nyinstiftade Smart kommunikationpris för sitt arbete med att mottagaranpassa sina kunderbjudanden. Juryn imponerades av att Stadium ökat både kundnyttan och affärsnyttan tack vare att det nu är kunderna själva som aktivt bestämmer hur de vill ta emot Stadiums erbjudanden - resultatet är både nöjdare kunder och bättre affärer.
Smart kommunikationpriset delas ut till det företag eller organisation som med sin kommunikation har ökat antingen effektiviteten, lojaliteten eller försäljningen.
- Det sätt Stadium kommunicerar med sina lojala kunder betraktar vi som nytänkande. Deras förändrande lösningar har gett bestående effekter i den dagliga verksamheten, säger Micael Dahlén, juryns ordförande.
Priset delades ut på Globen Annexet i Stockholm i samband med Smart kommunikationdagen, Posten Meddelandes årliga seminarium om kundkommunikation. Förutom Stadium var ytterligare fyra kandidater nominerade: Express Logistics, Spero Spel AB, Titel Data AB och Vattenfall AB.
Stadium har i dagsläget cirka 100 butiker fördelade i Sverige, Finland och Danmark. Det uttalade målet är att vara en av de fem största sportkedjorna i Europa. I juryn för Smart kommunikationpriset ingick förutom ordföranden Micael Dahlén från Handelshögskolan i Stockholm även Ingrid Jonasson Blank, ICA, Stefan Nerpin[1], Vattenfall, Michael Storåkers, Storåkers Reklambyrå, Casten Almquist samt Andreas Falkenmark, VD Posten Meddelande AB.
Foto på vinnarna och representanter från Posten Meddelande: överst från vänster Magnus Arvidsson, Stadium och Andreas Falkenmark, Posten Meddelande. Nedre raden från vänster Johan Swärdh, Stadium och Nizze Gustavsson, Posten. Fotograf: Filip Järnehag.
För mer information kontakta:
Anette Eriksson, pressansvarig Posten Meddelande, tel 08-781 55 19, e-post anette.eriksson@posten.se
Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Med över 4 000 serviceställen ger vi daglig service till 4,5 miljoner hushåll och 900 000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med drygt 30 000 medarbetare och en omsättning på nära 30 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Posten AB (publ) är ett publikt aktiebolag som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se
[1] Stefan Nerpin deltog inte i beslutet att nominera Vattenfall
Vinnarna av Smart kommunikationpriset
Senast uppdaterad: