Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
2005-12-18 12:00

Nu startar årets stora frimärksomröstning

I morgon, den 19 december, startar årets stora frimärksomröstning. Hela svenska folket bjuds in att tycka till om 2005 års frimärksmotiv.

Frimärken engagerar. Det märks inte minst på de många frimärksförslag som varje år strömmar in till Posten. Nu vill Posten ge svenska folket chansen att tycka till om 2005 års frimärken. Vilket frimärke blir årets favorit? Alla som röstar deltar i en tävling med fina priser.  

- En hälsning skriven med omtanke från avsändaren blir alltid extra populär hos mottagaren. Valet av frimärke är för många ett sätt att förgylla hälsningen ytterligare. Att frimärken dessutom är ett stort samlarområde ställer extra stora krav på vår kvalitet. En förutsättning för att utvecklas och förnyas är vi får veta vad våra kunder tycker, säger Britt-Inger Hahne, chef Posten Frimärken.  

Under året har 63 frimärksmotiv getts ut av Posten - med allt från Greta Garbo och svensk design till vårblommor, mopeder och världsarv som motiv.  Ett av alla årets frimärken kommer att utses till Årets frimärke.

2005 års frimärksomröstning startar den 19 december kl. 09.00 på www.posten.se. Tävlingen pågår till den 30 december kl. 12.00, då det vinnande frimärksmotivet kommer att presenteras på Postens hemsida. Fina priser delas ut bland dem som skrivit de bästa motiveringarna till varför de tycker att ett visst frimärksmotiv ska koras till årets frimärke. 

Digitala bilder på 2005 års frimärken finner du på följande länk: http://cws.huginonline.com/P/134112/pressbilder.html   

Vid frågor kontakta:
Thérèse Bergling, kommunikatör, tel: 08-781 64 60, e-post: therese.bergling@posten.se.

Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Med över 3 000 serviceställen ger vi daglig service till 4,5 miljoner hushåll och 800 000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med drygt 30 000 medarbetare och en omsättning på över 25 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Posten AB (publ) är ett publikt aktiebolag som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se

 

 

 

 

 


Senast uppdaterad: 2005-12-18 12:00