Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
2005-09-22 11:50

AdLibris vinnare av Postens logistikpris

Internetbokhandeln AdLibris har utsetts till vinnare av "Posten Logistics Award" som idag delades ut vid Postens seminarium Visioner & Verklighet. Ett 40-tal företag och organisationer hade lämnat in bidrag till tävlingen.

Priset går till det företag eller den organisation som skapat den mest effektiva, innovativa och kreativa logistiklösningen. AdLibris vann med motiveringen:  

Vinnaren av Postens logistikpris 2005 har med stor finurlighet och sunt förnuft utvecklat en effektiv logistik som ger ett högt kundvärde och som utgör grunden för företagets ledande position, snabba tillväxt och goda lönsamhet. 

Göran Sällqvist, vice vd, Posten, överlämnade priset till Magnus Dimert, vd AdLibris.   

- AdLibris är väl värda priset. På ett ovanligt genomtänkt sätt har de utvecklat sin logistik i takt med att företaget vuxit. Det har i sin tur stärkt kundnyttan. Idag har företaget en plattform som gör att de kommer stå starka i sin framtida expansion, säger Göran Sällqvist, vice vd, Posten.   

Internetbokhandeln AdLibris startades 1997. Den ursprungliga affärsidén lever kvar - att vara en renodlad Internetbokhandlare som erbjuder böcker till så lågt pris som möjligt. 2004 gick Bonnier Books in som huvudägare men bolaget är fortfarande delägt av grundarna. 

- Vi har alltid varit fokuserade på det som händer när kunden har lagt en order på sajten. Därför är det fantastiskt att få ett pris för vår logistik, säger Magnus Dimert, vd, AdLibris. 

De övriga tre bidragen som gick till final var Lifco, Deluxe Media Scandinavia och Anovo Nordic. 

Jury
Juryn till Posten Logistics Award innehöll i år några av landets mest erfarna och kunniga inom logistikområdet. För första gången satt Sven-Olof Kulldorff, vVD i ICA med ansvar för varuanskaffning och Supply Chain Management i juryn tillsammans med Gert Karnberger, VD och koncernchef för Clas Ohlson.  

Ordförande var som tidigare år Mats Abrahamsson, professor i logistik vid Linköpings Tekniska Högskola samt ledamot av Postens styrelse. I juryn satt även Peter Dahlén, chef för Postens logistiksortiment, Göran Sällqvist, vice vd Posten och chef för Division Produktion och Logistik samt Stefan Karlöf, Karlöf Kommunikation (projektledare). 

Bild på vinnarna finns att hämta via nedanstående länk (från vänster: Magnus Dimert, vd, Bosse Carlsson, logistikchef, Pär Svärdson, grundare och utvecklingschef).
http://hugin.info/134112/R/1012944/ad.JPG  

Tidigare vinnare av Posten Logistics Award
2004 - Dustin
2003 - Svenska Spel
2002 - Bergman & Beving 

Vid frågor kontakta:
Postens presstjänst, tel 08 - 23 10 10, press@posten.se

Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Med över 3 000 serviceställen ger vi daglig service till 4,5 miljoner hushåll och 800 000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med drygt 30 000 medarbetare och en omsättning på över 25 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Posten AB (publ) är ett publikt aktiebolag som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se.

 

 

 

 

 


Senast uppdaterad: 2005-09-22 11:50