Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
PostNord-medarbetare levererar till en kund vid dörren.
Framtidens post

Ta makten över dina leveranser

Handeln på nätet fortsätter att växa och det medför förändrade konsumtionsbeteenden, vilket ställer helt nya krav på leveransen. Vi satsar ständigt på att effektivisera och göra det enklare för dig som konsument. Oavsett var i landet du bor ska leveransen kunna ske på dina villkor.

För att göra e-handeln enklare och bekvämare för dig som mottagare har vi tagit fram fler valmöjligheter vad gäller leverans. Du får en avisering via sms eller mejl, om att leveransen är på väg, och kan göra tre val för hemleverans, antingen på webben eller via vår app direkt i mobilen. Du får en länk med aviseringen.

  1. Du kan välja dag och tid för hemleverans.
  2. Om du inte är hemma kan du istället välja att en granne eller släkting tar emot ditt paket.
  3. Passar det bättre att hämta paketet på ett serviceställe finns givetvis det alternativet också.

I appen kan du senare ändra ditt val och till exempel uppdatera tiden för en bokad hemleverans om dina förutsättningar ändras.

Vi har sett att det är just vid hemleveransen som behovet av flexibilitet är som störst och detta är nästa steg i att ge mottagaren mer makt över sina leveranser. Appen förbättras hela tiden och ambitionen är att utvecklas med marknaden och alltid kunna leverera på det sätt som passar mottagaren bäst.

Customer service