Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
Angelica, chaufför.
Podcast – lyssna här eller där poddar finns

Dokumentärserie i fem delar: På väg

I dokumentärserien På väg får vi följa PostNord i fem spännande poddavsnitt, där vi tar upp olika problemställningar utifrån PostNords utmaningar. Programledare är journalisten Lennart Persson och du kan lyssna på avsnitten här, på Spotify eller där du hittar andra poddar.

I dokumentärserien djupdyker vi i fem olika ämnen: vd-intervju med Annemarie Gardshol, medielogiken kring företaget, chaufförsbristen, den så kallade "Kinainvasionen" och vad det var som egentligen hände, samt PostNords 400-åriga historia.  

Med dokumentärserien vill vi ge en bättre inblick i de frågor där vi har störst utmaningar just nu och även lyfta områden som uppmärksammats av allmänhet och media.

Avsnitten är mellan 30 och 60 minuter långa och kommer att släppas varannan vecka. Dokumentärserien kommer att finnas där du hittar poddar samt på Spotify och på denna sida. Programledare i samtliga avsnitt är Lennart Persson – en välkänd journalist med lång bakgrund från SVT och Sveriges Radio.

Avsnitt 2: Medielogik

I avsnitt två av dokumentärserien På väg diskuterar Claes Elfsberg, Roberta Alenius och Ann-Marie Åsheden begreppet medielogik samt hur företag granskas av media. Är det verkligen så illa med PostNord som media vill ge sken av? Vad gör PostNord för att öka kvaliteten och för att få tillbaka allmänhetens förtroende? Medverkar gör även Emma Riblom, kommunikationschef på PostNord Sverige. Programledare är Lennart Persson, journalist med lång bakgrund från SVT och Sveriges Radio.

Avsnitt 1: Annemarie Gardshol

I första avsnittet av dokumentärserien På väg får vi ta del av en intervju med Annemarie Gardshol. Hur var läget i bolaget när Annemarie klev på som vd? Vad har hänt sedan dess och hur ser hon på PostNords framtid? Dessutom får vi höra brevbärarna Peter, Monica och Björn samt lastbilschauffören Ali och terminalarbetaren Johannas frågor till Annemarie.

Customer service