Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Kundombudsmannen

Vi vill alltid att våra kunder ska vara nöjda med oss och våra tjänster. Det är också en självklarhet för oss att ta tillvara alla synpunkter, idéer och klagomål vi får från dig som kund.

Dina synpunkter hjälper oss att bli bättre. Och goda föresatser till trots kan det ibland uppstå situationer då du som kund inte känner dig nöjd med vår hantering. Då är det min uppgift som Kundombudsman att samordna och opartiskt ompröva de​t besked du fått så att vi förbättrar våra produkter, tjänster och service och du blir förhoppningsvis en nöjdare kund.

Hur gör jag?

I första hand vill vi att du vänder dig till vår kundservice​ för att reda ut klagomålet eller hantera din synpunkt.

Om jag inte är nöjd med ert besked?

Situationer kan ändå uppstå då du som kund inte känner dig nöjd med vår hantering och med det svar du fått genom kundservice. Det kan också uppstå missförstånd eller låsa sig i diskussionen mellan dig och oss. Vill du få omprövat det besked som du fått är du alltid välkommen att kontakta oss på Kundombudsmannen. Vår uppgift är att ytterligare gå igenom ditt ärende opartiskt och självständigt för att därefter meddela vår slutgiltiga uppfattning och vårt besked.

Vi behöver ha din begäran om omprövning senast 30 dagar från den dagen du fick beskedet, annars kan din begäran om omprövning inte hanteras. Inom 30 dagar får du sedan svar av Kundombudsmannen med vårt slutliga besked gällande din reklamation.

Kundombudsmannen
PostNord
105 00 Stockholm
kundombudsmannen@postnord.com

Kontakta Kundombudsmannen via vårt webbformulär för begäran om omprövning.

Om jag fortfarande inte är nöjd?

Om du ändå inte är nöjd med vårt besked kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller allmän domstol för att få din sak prövad.