Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
Verktyg för företag

PostNord Portal Business

PostNord Portal Business visar alla dina försändelser i samma vy och ger dig en bra översikt och större kontroll på händelser som utleverans, retur och hur länge de ligger hos ombud.

Skapa konto
Fördelar med PostNord Portal Business
  • Kontroll – hjälper dig hålla reda på alla dina försändelser och gör det enklare att hantera avvikelser.

  • Kundnöjdhet – kunder som får bättre information från dig blir nöjdare, vilket bidrar till färre returer.

  • Bättre rapportering – innehåller smarta verktyg som ger dig statistik och bra översikt så att du kan prioritera rätt med interna resurser.

  • Enkel fraktbokning – du behöver inte veta försändelsetyp i förväg.

Bättre kontroll på leveranserna med PostNord Portal

Vill du få större kontroll på dina leveranser, nöjdare kunder och bättre översikt på de brev och paket du skickar varje dag? Då är PostNord Portal Business något för dig.

Portalen innehåller smarta rapportverktyg som ger dig en bra översikt, utförlig statistik och god överblick över alla de försändelser som du skickar med oss.

En bättre kontroll över leveranserna minskar riskerna för returer från kunder, vilket i sin tur ger lägre lagerkostnader och bättre förståelse för hur, när och vart leveranser sker och var det krånglar.

Portalen hjälper både dig och dina kunder till en bättre och mer effektiv paketleverans. Dina logistikflöden blir smidigare och dina kunder nöjdare.

Här är några exempel på smarta funktioner du kan använda i PostNord Portal Business:

  • Boka frakt enkelt med Skicka Direkt Business.
  • Ändra mottagare och adress.
  • Ändra förvaringstid hos ombudet om mottagaren inte hinner hämta ut i tid.
  • Återkalla paket från ombudet om du misstänker bedrägeri.
  • Ändra leveransplats.
  • Kommunicera med kunder och mottagare och exempelvis informera dem när paket från dig riskerar att försenas, eller påminna dem när ett paket inte hämtats ut.

Prova Aviseringar

Med funktionen Aviseringar kan du förbättra din kunds upplevelse och kommunicera direkt i portalen, till exempel genom automatiserade notiser som påminner när paket har legat ett visst antal dagar hos ombud. Du kan enkelt personifiera ett automatiskt meddelande som sänds när du tar emot en retur från din kund. Lägg in din egen logotyp och ta tillfälle att fördjupa relationen till din kund. Läs mer om hur du kommer igång med Aviseringar.

Börja använda PostNord Portal Business

För att kunna använda portalen behöver du vara avtalskund. De flesta som är avtalskunder kan logga in och sätta igång redan i dag.

För att bli avtalskund behöver du registrera dig. Som ny avtalskund ingår tillgång till portalen.

Har du redan ett konto?

Har du redan tillgång till PostNord Portal Business — logga in

Har du inget konto?

Om du redan är avtalskund men inte har tillgång till portalen kan du skapa ett konto. Om du inte är avtalskund får du automatiskt tillgång till portalen när du har blivit det.