Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Vi arbetar för att du ska bli nöjd

Illustration av en PostNord-anställd som levererar ett paket till ett hem.

Vi försöker hela tiden bli bättre på att leverera. På den här sidan berättar vi om vad vi gör för att förbättra oss. Vi tar gärna emot tips för att bli ännu bättre.

Många synpunkter på vårt arbete

De senaste veckorna har pressen rapporterat om flera fall där enskilda personers leveranser inte har fungerat som de ska. Vi på PostNord är mycket medvetna om att vi inte alltid lyckats fullt ut med vårt uppdrag, och vi ber om ursäkt till dem som är besvikna på oss.

Vi fortsätter att mäta era synpunkter och arbetar systematiskt med den data vi på så sätt får in för att hela tiden förbättra vårt utförande och täppa till eventuella hål i kedjan. Tyvärr är det ett arbete som inte alltid går över en natt, eftersom det kan behövas tid för att ställa om maskiner och rutiner.

PostNord hanterar varje år miljontals försändelser av alla storlekar, och det kommer alltid att finnas leveranser som inte går som de ska, det är oundvikligt med så många brev och paket. Målet är givetvis att det ska vara så få misslyckanden som över huvud taget är möjligt.

När vi frågar vad ni som mottagare tycker om era leveranser, till exempel via appen, så ser vi också att väldigt många faktiskt är mycket nöjda – också. Under vecka 39 var det till exempel nästan åttio procent som gav sin hemleverans betyget fem av fem, och alla våra regioner hade ett snittbetyg på nästan 4,5.  

Det betyder förstås inte att vi på något sätt ska slå oss till ro. En missnöjd kund är alltid en för mycket. Så fortsätt berätta för oss när vi inte levererar. Ju mer konkret och tydligt du beskriver vad som gått fel ju mer hjälper du oss att inte göra om det.

Lämna gärna synpunkter. Tala om vad du tycker om oss och om det är något med vår service du inte är nöjd med.
 
Om du har frågor eller åsikter om ett enskilt ärende – brev eller paket – kontakta vår kundservice på 0771-33 33 10 eller via e-post. Vi finns även på Twitter: @PostNordSverige och på Facebook.