Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Final för PostNords stora Sverigeturné i Umeå: ”Jätteroligt att avsluta just här”

Efter besök i 22 städer – och hela 20 000 samtal – avslutade PostNord sina stora Sverige-turné i Umeå.
En perfekt final, tycker Malin Levander på PostNord.
– Det är jätteroligt att turnén avslutas i Umeå. Här är kunderna i allmänhet väldigt nöjda och vi har fått en positiv känsla, säger hon.

Vad tycker Umeåborna om PostNord – egentligen? Det ville PostNord ta reda på, och därför fanns delar av företagets ledningsgrupp – och lokala representanter – på plats i Umeå under den 15 och 16 juni.
På Skeppsbron höll PostNords stora trailer öppet båda dagarna, och dessutom fanns representanter från PostNord ute på stan. Målet med besöket? Att lyssna på Umeåbornas synpunkter, besvara frågor samt ta emot ros och ris. Och det är tydligt att PostNord berör.
Under de två dagarna valde hela 500 Umeåbor att prata med PostNord. 

– Det roligaste är att träffa kunderna. Alla samtal vi haft ger oss ett kvitto på att vi faktiskt är bra på det vi gör, säger Malin Levander, produktionsområdeschef på PostNord i Umeå.

Det var högtryck i trailern som stod parkerad på Skeppsbron i Umeå. Delar av PostNords ledningsgrupp fanns på plats, tillsammans med lokala representanter, för att lyssna på Umeåbornas synpunkter och besvara frågor. Foto: Samuel Pettersson/TT.
Det var högtryck i trailern som stod parkerad på Skeppsbron i Umeå. Delar av PostNords ledningsgrupp fanns på plats, tillsammans med lokala representanter, för att lyssna på Umeåbornas synpunkter och besvara frågor. Foto: Samuel Pettersson/TT.

Besöket i Umeå är en del av den stora turnén ”PostNord lyssnar”, som pågått sedan den 9 april. Under drygt två månader har PostNord besökt hela 22 svenska städer, från Luleå i norr till Malmö i söder.
Och intresset och engagemanget har varit enormt – över 20 000 svenskar har valt att träffa PostNord under turnén.
Att Umeå blev det sista stoppet är något som Malin Levander uppskattar.

– Det är jätteroligt att den här turnén avslutas i Umeå. Här är kunderna i allmänhet väldigt nöjda och vi har fått en positiv känsla, säger hon.

Besöket i Umeå var sista stoppet på den stora ”PostNord lyssnar”-turnén som pågått sedan början av april. Totalt har hela 20 000 svenskar mött PostNord, från norr till söder. Foto: Samuel Pettersson/TT.
Besöket i Umeå var sista stoppet på den stora ”PostNord lyssnar”-turnén som pågått sedan början av april. Totalt har hela 20 000 svenskar mött PostNord, från norr till söder. Foto: Samuel Pettersson/TT.

Initiativet att ta ”PostNord lyssnar” på turné har gett mersmak, säger Malin Levander.

– Det har fått oss att inse hur viktigt själva mötet med våra kunder är, och gjort att vi bestämt oss för att försöka komma ut några timmar varje månad och möta allmänheten.

– Jag tror att det är bra för kunderna att få träffa oss, eftersom många inte alltid känner igen sig i det som skrivs i tidningarna. Det ger oss också chansen att lösa de problem som finns, säger Malin Levander.

Björn Rydman var en av de 500 Umeåbor som valde att träffa PostNord. ”Det fungerar bra för mig privat, men det finns några delar att förbättra”, säger han och berättar om att hans utskick via jobbet inte alltid nått fram. Foto: Samuel Pettersson/TT.
Björn Rydman var en av de 500 Umeåbor som valde att träffa PostNord. ”Det fungerar bra för mig privat, men det finns några delar att förbättra”, säger han och berättar om att hans utskick via jobbet inte alltid nått fram. Foto: Samuel Pettersson/TT.

En av de många Umeåbor som valde att träffa PostNord var Björn Rydman.

Han använder PostNords tjänster både privat och i jobbet.

– Majoriteten av de utskick vi gör med jobbet har fungerat bra, men när jag sökt respons hos våra kunder har vi fått veta att våra utskick som vi gör med PostNord inte alltid nått fram. Det är såklart tråkigt att höra. Ibland har 20 utskick hamnat i samma brevlåda och då blir det ju fel. I övrigt fungerar det bra för mig privat, men det finns några delar att förbättra, säger Björn Rydman.

Läs mer om PostNords mottagarapp.

Foto: Samuel Pettersson/TT.
Foto: Samuel Pettersson/TT.

Malin Levander på PostNord är tacksam över all feedback hon och hennes kollegor fått under dagarna i Umeå.

– Vi kommer att jobba vidare med de synpunkter som kommit in, för de ger oss en möjlighet att fortsätta förbättra oss ännu mer, säger hon.
När PostNords trailer lämnade Umeå markerade det slutet för den stora turnén genom Sverige – för den här gången. 

Men arbetet med att fortsätta lyssna på kunderna, och ständigt jobba för att fortsatt förbättra kvaliteten fortsätter. I oförminskad styrka.

– Jag känner inspiration inför framtiden. PostNord är verkligen på gång att hitta nya vägar framåt för att möta kunden med både brev och paket, men på ett annat sätt än idag. Det är förändringarnas tid, säger Malin Levander.

PostNord svarar på frågor i Umeå

Hela 500 Umeåbor tog chansen att träffa PostNord. Och alla möten med kunderna gav mersmak. ”Vi har bestämt oss för att försöka komma ut några timmar varje månad och möta allmänheten”, säger Malin Levander, produktionsområdeschef på PostNord i Umeå. Foto: Samuel Pettersson/TT.
Hela 500 Umeåbor tog chansen att träffa PostNord. Och alla möten med kunderna gav mersmak. ”Vi har bestämt oss för att försöka komma ut några timmar varje månad och möta allmänheten”, säger Malin Levander, produktionsområdeschef på PostNord i Umeå. Foto: Samuel Pettersson/TT.
Customer service