Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

PostNord besökte Karlstad i två dagar: ”Kul att ledningen tar sig tid”

Frågor om Kinapaket och försenade leveranser – men också nöjda kunder som gav positiv respons. Hela 870 personer valde att träffa PostNord under besöket i Karlstad.
– Genom att lyssna på våra kunder kan vi bara bli bättre i vårt dagliga arbete, säger Ulla Bryntesson på PostNord i Karlstad.

Vad tycker egentligen värmlänningarna om PostNord? Det ville PostNord ta reda på genom att besöka Karlstad den 23 och 24 april. Besöket är en del av den stora riksturnén ”PostNord lyssnar”, där det hårt kritiserade företaget under våren och försommaren besöker 21 orter runt om i landet. Och även om den berömda ”sola” lyste med sin frånvaro under de två dagarna, var det ändå högtryck ute på stan och i trailern på Stora Torget.

Hela 870 personer valde att träffa delar av PostNords ledning för att ställa frågor, komma med synpunkter och ge ris eller ros.

Förutom att hålla öppet i den stora trailern på Stora Torget, gick PostNords representanter runt på stan för att ta reda på vad värmlänningarna tycker om PostNord. Foto: Linn Malmén/TT.
Förutom att hålla öppet i den stora trailern på Stora Torget, gick PostNords representanter runt på stan för att ta reda på vad värmlänningarna tycker om PostNord. Foto: Linn Malmén/TT.

 

– Det är oerhört kul att se att ledningsgruppen tar sig tid att åka ut för att träffa både kunder och medarbetare på det här viset. Under den andra dagen besökte vi ett utdelningskontor, och stannade två timmar längre än planerat då det fanns mycket frågor bland medarbetarna. Det var mycket uppskattat, säger Ulla Bryntesson, produktionsområdeschef på PostNord i Karlstad.

Den senaste tiden har debatten stundtals varit hård kring PostNord. Det har handlat om Kinapaket och borttappade eller skadade leveranser. Men Ulla Bryntesson berättar att dagarna i Karlstad gav en annan bild än den som ofta förs fram i media.

– Jag skulle ändå säga att åtta av tio personer vi träffat varit positiva. Det är jätteroligt att vara chef över ett område där kunderna är nöjda, säger Ulla Bryntesson.

Li Ohlsson var en av de 870 personer som mötte PostNord i Karlstad. ”Jag tycker att PostNord fungerar bäst, men appen och hemsidan skulle kunna förbättras”, säger hon.
Li Ohlsson var en av de 870 personer som mötte PostNord i Karlstad. ”Jag tycker att PostNord fungerar bäst, men appen och hemsidan skulle kunna förbättras”, säger hon.

Men det fanns även synpunkter och frågor kring hanteringsavgiften på Kinapaketen, och även personer som inte fått sina brev levererade när de förväntat sig.
– Självklart ska vi ska lyssna och ta till oss av de synpunkter som vi får. Genom att lyssna på våra kunder kan vi bara bli bättre i vårt dagliga arbete, säger Ulla Bryntesson.

Läs mer om PostNords mottagarapp

En av många Karlstadbor som mötte PostNord var Li Ohlsson.
– Både på jobbet och privat tycker jag att PostNord fungerar bäst. Jag har aldrig haft några problem och väljer alltid PostNord när jag kan. Något som skulle kunna förbättras är appen och hemsidan då de ibland hänger upp sig, men annars är jag nöjd, säger hon.

När PostNords trailer lämnade Stora Torget för nästa stopp på turnén, kunde Ulla Bryntesson på PostNord i Karlstad se tillbaka på två givande och inspirerande dagar.

– Det finns en framtidstro, säger hon.

 

PostNord svarar på frågor i Karlstad

Hela 870 värmlänningar valde att ställa frågor och framföra sina synpunkter när delar av PostNords ledning besökte Karlstad under två dagar. ”Genom att lyssna blir vi bättre”, säger Ulla Bryntesson på PostNord. Foto: Linn Malmén/TT.
Hela 870 värmlänningar valde att ställa frågor och framföra sina synpunkter när delar av PostNords ledning besökte Karlstad under två dagar. ”Genom att lyssna blir vi bättre”, säger Ulla Bryntesson på PostNord. Foto: Linn Malmén/TT.
Customer service