PostNord arrangerar stort event på Centralen i Stockholm | PostNord
Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Passa på – ställ dina frågor till PostNord vid stort event på Centralen i Stockholm

Den 29–30 maj finns PostNord på Centralen i Stockholm för att möta svenska folket. ”Det är bara genom att få synpunkter som vi kan fortsätta vårt förbättringsarbete", säger PostNord Sveriges vd Annemarie Gardshol. Foto: Johan Nilsson/TT.
Den 29–30 maj finns PostNord på Centralen i Stockholm för att möta svenska folket. ”Det är bara genom att få synpunkter som vi kan fortsätta vårt förbättringsarbete", säger PostNord Sveriges vd Annemarie Gardshol. Foto: Johan Nilsson/TT.

Vi har träffat tusentals svenskar under vår turné, svarat på frågor om Kinamoms och försenade leveranser, men också fått positiv respons från nöjda mottagare. Nu intar vi Centralen i Stockholm.

Tv-studio, livesändningar, inbjudna gäster och möjlighet att träffa kundservice på plats. Det är upplägget för PostNord lyssnar live på Centralen i Stockholm den 29 och 30 maj. Eventet är en del av PostNords två månader långa turné genom landet och en konkret reaktion på den kritik företaget mottagit under det senaste året.

– Svenska folkets förtroende för PostNord är rekordlågt. Turnén är ett sätt för oss att komma ut och direkt möta allmänheten, lyssna på folks frågor och synpunkter och naturligtvis försöka ge så många svar som möjligt, säger PostNord Sveriges vd Annemarie Gardshol.

– Jag har själv varit med i flera städer och det har varit både givande och lite omtumlande. Det är väldigt annorlunda att ta del av en persons besvikelse öga mot öga kontra att göra det via ett mejl eller ett telefonsamtal, konstaterar hon.

PostNord lyssnar – läs mer om turnén och ställ dina egna frågor här. 

Sedan den 9 april har PostNord turnerat runt i Sverige och mött över 15 000 svenskar som delat med sig av erfarenheter eller kommit med konkreta förbättringsförslag. Foto: Johan Nilsson/TT.
Sedan den 9 april har PostNord turnerat runt i Sverige och mött över 15 000 svenskar som delat med sig av erfarenheter eller kommit med konkreta förbättringsförslag. Foto: Johan Nilsson/TT.

Påverkade kvaliteten

Den klarblå turnétrailern kommer att rulla in i 21 svenska städer innan resan är över den 16 juni och resultatet efter 17 stopp är över förväntan. Hittills har mer än 15 400 personer tagit chansen att säga vad de tycker om PostNords verksamhet.

– Brevutdelningen berör svenska folket. Vi har fått kommentarer om sena, borttappade eller felutdelade brev och många frågor om Kinamomsen.

– Det som gläder mig är hur positiva många är, som säger att de får sina brev och paket som förväntat och inte alls förstår kritiken mot PostNord. Det är skönt att höra för vi vet ju att för majoriteten av mottagarna fungerar det väldigt bra, säger Annemarie Gardshol.

Läs om kriserna som format PostNord.

Tar emot synpunkter

Konceptet ”PostNord lyssnar” har funnits i ungefär ett år. Det innebär att mottagare kan lämna åsikter, bland annat via PostNords mottagarapp, hos kundservice och genom enkäter som skickas ut med post. Det här är dock första gången PostNord ger sig ut på vägarna för att bemöta den kritik som företaget har fått.

– Utmaningen för PostNord är att vi måste fortsätta att möta kraven på nya, smarta tjänster som underlättar vardagen och samtidigt sköta vårt samhällsuppdrag som innebär att det ska finnas en posttjänst i hela landet som besöker samtliga hushåll varje dag. Båda delarna är lika viktiga och krävs för att vi ska möta svenskarnas förväntningar på oss.

Hur framtidens posttjänst ska se ut är en av de frågor som kommer att diskuteras i tv-studion på Centralen den 29–30 maj. För den som vill dela med sig av erfarenheter och synpunkter, eller har frågor till PostNord, kommer både kundservice och delar av ledningen att finnas på plats. Eventytan är öppen 07.00–19.00 båda dagarna.

– Kom och träffa oss. Om vi ska kunna bli bättre måste vi få veta vad svenskarna tycker om vår verksamhet, säger Annemarie Gardshol.

PostNords kundservice finns på plats på Centralen i Stockholm den 29–30 maj och kan hjälpa till med konkreta problem. Foto: Johan Nilsson/TT.
PostNords kundservice finns på plats på Centralen i Stockholm den 29–30 maj och kan hjälpa till med konkreta problem. Foto: Johan Nilsson/TT.

Fakta PostNord lyssnar live

Event på Centralstationen i Stockholm 29–30 maj, öppet 07.00 till 19.00 varje dag.

Är en del av en turné som når 21 orter i Sverige där PostNord möter allmänheten, politiker och egna medarbetare för att lyssna på åsikter och svara på frågor om företaget.

På Centralen kan du få hjälp med enskilda ärenden av PostNords kundservice, träffa företrädare för företaget och få vet mer om PostNord. Turnén startade i Borlänge den 9 april och avslutas i Umeå den 16 juni.

PostNord sätter också upp en tv-studio och sänder live under de två dagarna på Centralen. Inbjudna gäster ska diskutera allt från Kinapaket till landsbygdsservice och den stora frågan om framtidens postverksamhet.