Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

Svarsanalys

Svarsanalys ger insikt om vilka kunder som svarat på dina utskick och hur du kan optimera framtida kampanjer för att uppnå bättre effekt.

Svarsanalys hjälper dig analysera inkomna svar efter ett utskick

Gör du ofta utskick som kräver någon typ av svar från dina kunder? Gör en analys på inkomna svar och få god förståelse för vilka som har svarat på dina erbjudanden.

Du får en god förståelse för vilka som har svarat på dina utskick och vilka beteenden dina kunder har.

Du får insikter om hur du kan uppnå ännu bättre effekt vid nästa kampanj.

Du får nya uppslag på var du kan hitta potentiella kunder.

I samband med en DR-kampanj finns det ofta en förväntan på respons från dina mottagare. Investeringen bör betala sig i form av en konvertering, t ex. sålda varor, nya medlemmar eller abonnenter. I Svarsanalys jämförs adress- eller postnummerurvalet med de svar du har fått in efter genomförd kampanj. Med den insikt du får av analysen, kan du optimera och få bättre effekt vid nästa kampanj.

För att få ut så mycket som möjligt av analysen så behöver vi information om urvalet samt en svarsfil med

  • adressinformation
  • KundID. Ett unikt kundnummer kan vara till stor hjälp för att identifiera kunder som bytt adress.

Analysen presenteras i en skriftlig rapport samt med en personlig presentation.

Exempel på innehåll i rapporten

  • Hur stor andel har svarat i förhållande till utskickets omfattning?
  • Vilka är kunderna som har svarat?
  • Var och hur bor kunderna?
  • Vilken livsfas är kunderna i?
  • Vilket konsumtionsmönster har kunderna?
  • Vilka aktiviteter och intressen har kunderna?
  • Vad har kunderna för åsikter och värderingar?
  • Vill kunderna ha reklam eller inte?
  • Hur ser kundernas innehav ut av bil, båt, fritidshus etc?
  • Varifrån kommer kunderna och vad har de för politiska åsikter?
  • Vilka medie- och internetvanor har kunderna?

Kostnad

Du får en analys och en rapport baserat på analysen för 27 500 kronor, exkl. moms.

Relaterade tjänster

Adressinformation

När du vill hålla ditt kundregister uppdaterat.

Mer om Adressinformation

Transaktionsanalys

Ger dig god kunskap om dina kunders konsumtionsmönster.

Mer om Transaktionsanalys

Effektmätning

Ger dig insikt om vad som fungerat med din kampanj och vad du kan göra ännu bättre nästa gång.

Mer om Effektmätning