Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

PostNords analyserbjudande

Ta hjälp av PostNords analytiker för att analysera din kunddata och effektivisera din kommunikation.
Kom igång genom att kontakta oss

PostNords analytiker hjälper dig att plocka värdefulla insikter ur stora mängder kunddata. Vi använder oss av segmeteringsmetodiken Mosaic, för en analys som går på djupet. Vi hämtar även in data från SCB och enkätsvar från Orvesto Konsument.

Vilka är dina lönsammaste kunder och var hittar du fler av dem? Hur ser deras kanalpreferenser ut; streaming, sociala medier, tidningar, radio eller linjärteve? Hur och varför gör de sina konsumtionsbeslut?

Du kommer att få en ökad förståelse för dina målgrupper som öppnar upp för nya möjligheter med spetsigare kommunikation. Med nya kund- och marknadsinsikter kan du kan agera effektivare och få mer ut av dina marknadsföringsinsatser.

Är du intresserad? Som avtalskund kan du beställa tjänsten genom din säljare. Fyll annars i dina uppgifter så kontaktar vi dig och berättar mer om vilka analystjänster vi kan erbjuda.

Mosaic™

Mosaic är världens mest använda segmenteringsmetodik. Den beskriver gemensamma drag hos olika grupper. Mosaic klassificerar Sveriges över 4,8 miljoner hushåll och delar in befolkningen i olika livsstilar baserat på data och statistik. Alla personer över 18 år är klassificerade. Livsstilarna beskrivs med demografiska särdrag, konsumtion, värderingar och beteende vilket ger en unik inblick i konsumentmarknaden.

Läs mer om Mosaic

SCB

SCB (Statistiska Centralbyrån) används för att ta fram sociodemografiska data om den svenska befolkningen. Till exempel kön, ålder, civilstånd, information kring familjer, utbildningsnivå, boendeform, ekonomi och köpkraft.

Läs mer om hur SCB arbetar

ORVESTO® Konsument

Kantars (fd. Sifo) stora medie -och målgruppsundersökning, med 40 000 slumpvalda respondenter. Här mäts räckvidderna för ett stort antal medier och databaserna innehåller tusentals variabler av målgruppskaraktär. Du kan bland annat få veta mer om svenska folkets ekonomi, aktiviteter, friluftsliv, Internetvanor, intressen, konsumtion, resor, åsikter, medievanor och om man tackar ja eller nej till reklam.

Läs mer om undersökningen

Kom igång med kund- och kommunikationsanalyser

Är du avtalskund kan du beställa tjänsten genom din säljare. Fyll annars i dina uppgifter så kontaktar vi dig och berättar mer om vilka analystjänster vi kan erbjuda.

Relaterade tjänster

E-handelsanalys

Vill du förbättra din E-handel? Vårt eget analysverktyg gör det möjligt för dig som företag att få större kännedom om dina kunder.

Mer om E-handelsanalys

Områdesanalys

Områdesanalys ger kunskap om vilka personer som bor i ett visst område.

Mer om Områdesanalys

Adresser

Köp adresser till ditt utskick och håll ditt kundregister uppdaterat med hjälp av våra tjänster Adressköp och Adressinformation. 

Mer om Adresser