Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

Kundanalys

Kundanalys ger en bättre insikt om målgruppen i ditt kundregister och ger en bra grund för din framtida marknadsföring.
Kom igång genom att kontakta oss

Kundanalys ger en bättre insikt om din kundbas

Vad vet du egentligen om dina kunder? Kanske har du ett kundregister men liten eller ingen kunskap om vad som är mest utmärkande för dina kunder, var de bor och var du kan nå nya kunder med samma typ av profil.

Med hjälp av vår tjänst Kundanalys får du en bättre insikt om ditt företags kundbas och skapar en bra grund för ditt framtida marknadsföringsarbete.

Så här går analysen till

För att genomföra analysen behövs en kunddatafil skickas till PostNord. Kunddatan måste vara så utformad att vi kan koppla ihop en viss individ med ett postnummer. Kundanalysen utförs av PostNords analytiker i vårt eget analysverktyg.

Att tänka på

  • När skedde den senaste adressuppdateringen?
  • Ska samtliga kunder ingå? Finns det grupper i kundbasen som bör analyseras var för sig?
  • Bör kunder som varit inaktiva en längre tid undantas?

För att du ska få ut så mycket som möjligt av analysen behöver vi

  • adressinformation
  • information om ålder och kön
  • kundID – ett unikt kundnummer kan vara till stor hjälp för att identifiera kunder som bytt adress.

Exempel på innehåll i rapporten

  • Vilka bor i området runt din butik?
  • Vilka Mosaictyper bor där?
  • Vilka grupper kan ha intresse för din produkt/tjänst?
  • Vilka åldersgrupper bor i området?
  • Vilken inkomst har de?
  • Vilken livsfas är de i (är de gifta, har de barn)?
  • Vilket konsumtionsmönster har de?
  • Vilka aktiviteter och intressen har de?
  • Vilka åsikter/värderingar finns?
  • Vill de ha reklam eller inte?
  • Vilka medievanor har de?

Analysen presenteras i en skriftlig rapport samt med en personlig presentation. Är du intresserad av en ännu djupare analys? Kontakta din säljare för mer information, så bokar vi upp en workshop.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Fyll i formuläret nedan med dina kontaktuppgifter så hör vi av oss.

Detta formulär leder inte till Kundservice

Detta formulär är till för dig som funderar på att bli företagskund hos PostNord och är inte kopplat till vår Kundservice.

Har du brådskande frågor om en leverans du väntar på?

Kontakta istället vår Kundservice via mejl eller läs FAQ:n för svar på de vanligaste frågorna.

 

Relaterade tjänster

Effektmätning

Ger dig insikt om vad som fungerat med din kampanj och vad du kan göra ännu bättre nästa gång.

Mer om Effektmätning

E-handelsanalys

Vill du förbättra din E-handel? Vårt eget analysverktyg gör det möjligt för dig som företag att få större kännedom om dina kunder.

Mer om E-handelsanalys

Adresser

Köp adresser till ditt utskick och håll ditt kundregister uppdaterat med hjälp av våra tjänster Adressköp och Adressinformation. 

Mer om Adresser