Optimera dina kampanjer med PostNords analysverktyg
Förbättra dina kampanjresultat genom analys av din målgrupp och hur du kan förbättra upplägget inför nästa kampanj.
Har du koll på hur väl dina kampanjer tas emot av dina kunder? Vet du till exempel varför vissa är intresserade av det du säljer, medan andra inte är det? Vi kan hjälpa dig mäta effekten av dina kampanjer för att ge dig en insikt i hur väl din kampanj fungerat.
För att nå maximal effekt med en kampanj är analyser både före och efter betydelsefulla. Att också mäta effekten efter utskick är viktigt för att se hur väl dina kampanjer har mottagits.
Inför kampanjen – urval
Inför kampanjen behöver du ta reda på mer om målgruppen för att kunna rikta budskapet och aktiviteterna rätt. Om du har ett kundregister kan vi hjälpa dig att analysera och gruppera kunderna utifrån var de bor, i vilka kundsegment de viktigaste kunderna finns, hur mycket de handlar för och liknande.
Efter kampanjen
Efter kampanjen gäller det att ta reda på hur väl kampanjen fungerade genom att följa upp vilka kundsegment som svarade bäst och hur du kan förbättra upplägget till nästa gång.
Efter kampanjen handlar det om att ta reda på hur väl kampanjen fungerade och följa upp vilka kundsegment som svarade bäst och hur upplägget kan förbättras inför nästa bearbetning.