Digitalt ombud
Med detta partnerskap kan du erbjuda integrerat köp av frakt direkt vid köp på din handelsplattform med handel mellan privatpersoner (C2C), utan att själv köpa och återförsälja leveranstjänsterna. Bli ett digitalt ombud – fyll i formuläret längre ner så kontaktar vi dig.Som digitalt ombud kan du erbjuda leverans direkt vid köp på din handelsplattform.
Som digital ombudspartner kan du som driver en handelsplattform för handel mellan privatpersoner erbjuda leverans direkt vid köp. Vi söker hela tiden nya samarbeten och hjälper till med implementering på din webbplats. Vill du bli ett digitalt ombud?
-
Var ombud istället för återförsäljare
Förmedla frakt utan att behöva köpa och sälja den vidare.
-
Bättre helhetsupplevelse
Erbjud frakt/leverans direkt på webbplatsen i samband med köpet.
-
Färre steg och enklare
Din kund behöver inte gå till ytterligare ett ställe för att köpa frakt.
-
Snabbt och säkert
Vid köp av leverans är alla uppgifter ifyllda från början.
Vem kan bli digitalt ombud?
Digitalt Ombud är ett partnerskap för dig som har med en plattform för handel mellan privatpersoner, C2C. Det är inte aktuellt för dig som säljer egna produkter, utan snarare för marknadsplatser där privatpersoner säljer t.ex. begagnade saker.
När en användare genomför ett köp kan säljaren beställa frakt från PostNord som en del av dina befintliga processer, tack vare en sömlös integrering med våra tjänster. Säljaren får en snabb och enkel upplevelse och behöver aldrig lämna din plattform, men alla fraktdetaljer och processer för själva frakten sköts mellan säljaren och PostNord. Du kan därmed fokusera på din kärnverksamhet.
Säljare på handelsplatsen kan alltså direkt vid fullgjort köp välja till leverans om du har implementerat vår lösning.
Vad innebär det att vara ett digitalt ombud?
Som digitalt ombud förbättrar du helhetsupplevelsen på din webbplats genom att erbjuda din fraktköp direkt vid fullgjort köp. När en användare köper en vara kan säljaren beställa frakt genom en sömlös integrering med PostNords tjänster. Köparens och säljarens adresser och uppgifter läses in automatiskt och efter fraktköpen skickas säljaren tillbaka till din plattform. Säljaren kan sedan skriva ut fraktsedeln och lämna paketet hos sitt närmaste postombud. Om säljaren inte har tillgång till en skrivare, går det fint att skriva ut fraktsedeln hos våra postombud i samband med inlämning av försändelsen.
Säljaren får en smidig och enkel användarupplevelse utan att behöva lämna din plattform. Men all frakt köps av säljaren direkt från PostNord, vilket betyder att vi tar fullt ansvar för leveransavtalet och dess uppfyllande medan du kan fokusera på marknadsplatsen i sig. Köparen kan sedan följa leveransen i vår app och vid inloggning på din webbplats (om du önskar). Du behöver inte fundera på leveransdetaljerna.
Vi bygger tillsammans lösningen mellan din webbplats och vår (Skicka Direkt), för att säkra att allt fungerar och uppfyller säkerhetskraven, samt kör tester tillsammans. Vi förser dig även med den PostNord-information som behövs vid uppstarten. Därefter behöver du inte göra så mycket. Leveranspriserna uppdateras automatiskt via oss.
Vill du bli ett digitalt ombud?
Vi söker hela tiden nya partners som vill bli digitala ombud. Om du är intresserad, gå till PostNord Portal för att bli en digital agent.