Tips inför Black Friday, Black Week – och julhandeln
I dag handlar allt fler online, speciellt under julhandeln då tiden annars kanske inte räcker till för alla förberedelser. Hösten är med andra ord en väldigt viktig period för e-handlare. Se till att göra din e-handel redo för årets peakperiod.
Black Friday är sen länge startskottet för julhandeln, och sen några år tillbaka handlar det snarare om Black Week än om en enstaka dag med erbjudanden och reor. Resultatet blir att rekordmånga paket skickas mellan e-handlare och kunder under en begränsad period. Det kan handla om rejält ökade volymer – från en dag till en annan.
Vi e-handlar dessutom mer i dag än vad vi gjorde innan pandemin. Trots att inflation, räntehöjningar och höjda energipriser gör att kunderna håller lite extra i slantarna, visar E-barometern att 21 procent av e-handelsföretag ändå tror på en försäljningsökning under resten av 2022.
För att hantera den intensiva perioden är planering i god tid viktigast. Det innebär allt från att planera priser och erbjudanden, till att boka upphämtning av paketen och se över dina returlösningar.
Så förbereder du dig inför Black Week
|