Fullmakter för företag
För att hämta Rek-försändelser som är adresserade till företag eller andra juridiska personer krävs att en fullmakt eller behörighet är registrerad och kontrollerad.
Så här registrerar du en fullmakt för företag
- Du som är företagskund skapa fullmakter för företaget i PostNord Business Portal. Fullmakten registreras i PostNords system och kopplas till företagets organisationsnummer.
- Du kan också ansöka om fullmakt genom att fylla i fullmaktsblanketten för företag (.pdf) och lämna fullmakten personligen på närmaste företagscenter.
Fullmakten måste lämnas in en vecka innan den ska börja gälla och måste vara registrerad innan den kan användas vid uthämtning av försändelser.
Fullmakten gäller i fem år
En fullmakt kan gälla upp till fem år och behöver därefter förnyas. Fullmakten börjar gälla när den är registrerad. Du kan enkelt hantera alla dina fullmakter via vår företagsportal Business Portal.
Återkalla din fullmakt
- Skriftligt på samma blankett som används för att registrera fullmakten. På sidan två i blanketten finns instruktioner för återkallelse.
- Via PostNord Kundportal.
Återkallelsen måste göras skriftligt av behörig firmatecknare.