Stärk din kundrelation med Adresserad direktreklam
Vill du driva trafik till din e-handel och din fysiska butik? Då är Adresserad direktreklam något för dig.
Med Adresserad direktreklam (ADR) kan du både bygga relationer med befintliga kunder, hitta nya kunder inom din målgrupp, driva trafik till din webbplats och locka kunder till din butik. Du når dina kunder utan att vara påträngande. Effektivt och enkelt.
Med Adresserad direktreklam kan du själv välja hur du vill utforma ditt budskap. Kanske vill du inspirera till inköp med en katalog eller en tidning? Eller varför inte skicka ut personliga erbjudanden, rabattkoder eller varuprover? Du kan vara nästan hur kreativ som helst.
Fördelarna med Adresserad direktreklam är många. Du når precis den målgrupp du vill. Du kan göra urval på ålder, kön, köpkraft, bilinnehav, intressen, livsstil och mycket mer. Det är lätt att anpassa budskapet så att det blir relevant och intresseväckande för målgruppen. Dessutom kan mottagarna själva välja när, var och hur de vill ta del av utskicket. Detta bidrar till att mottagarna tar till sig ditt budskap och agerar på det. Har du inget eget kundregister kan vi hjälpa dig med att ta fram adresser som matchar din målgrupp genom tjänsten Adressköp.
Innehåll och märkning
ADR-försändelser får bara innehålla reklam. Med reklam menas meddelanden vars innehåll framställts enbart i syfte att marknadsföra produkter eller tjänster och vars innebörd inte medför några förpliktelser för mottagaren.
Med Adresserad direktreklam kan du nå alla mottagare i hela landet, både privatpersoner och företag. Både mottagarens och avsändarens namn och postadress ska synas på försändelsen. Varje försändelse ska märkas med med “B, PP Sverige Port Payé, ej retur” eller med PostNords särskilda kliché för Hållbart med PostNord. Ladda ner klichéer.
Även en så kallad postoperatörszon ska lämnas på försändelsen. Detta innebär att du lämnar en plats på kuvertet där vi trycker en sorteringskod. Du kan läsa mer om postoperatörszoner och märkning i dokumentet Skicka rätt med PostNord (pdf).
I dokumentet Sorterings- och packningsanvisningar på sidan Sorteringsanvisningar finns mer information om hur du sorterar, packar och adresserar ditt utskick.
Inlämning
Du kan lämna in dina försändelser som osorterade eller sorterade sändningar. Före inlämning ska ett elektroniskt fakturaunderlag skickas till PostNord. Den fysiska transportsedeln bifogar du vid inlämningen tillsammans med ett öppet och oadresserat provexemplar.
Bland våra faktablad, under exempelvis 1:a-klassbrev sändning inrikes, ligger en pdf med förteckning över Inlämningsställen och brevområden.
Utdelning
ADR delas normalt ut senast fjärde helgfria vardagen efter inlämningsdagen och delas ut i hela landet tillsammans med övrig post.
Hållbart med PostNord
ADR klassificeras alltid som Hållbart med PostNord.
Returer
ADR-försändelser som inte har kunnat delas ut på grund av att mottagaren saknar gällande eftersändning eller är okänd på angiven adress returneras inte till avsändaren. Dessa försändelser destrueras och återvinns av PostNord.
Vad kostar tjänsten?
Vill du veta mer om ADR?
Vi berättar gärna mer om adresserad direktreklam. Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.
Våra klimatekonomiska tjänster ompaketeras
Vi ompaketerar nu befintliga klimatekonomiska tjänster till Hållbart med PostNord.
Relaterade tjänster
Inrikes posttidningar
Serietidning, livsstilsmagasin eller branschtidning – du kan enkelt nå alla dina prenumeranter i hela landet. Välj om din tidning ska vara framme inom en till två vardagen efter inlämningsdagen eller inom fyra vardagar.
Mer om Inrikes posttidningar