Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Inrikes brevtjänst för företag

Svarspost inrikes

Med Svarspost inrikes blir det lätt för dina kunder att svara på en kampanj, besvara en enkät, skicka in en beställning eller returnera en vara.

Skaffa svarspostabonnemang
Fördelar med Svarspost inrikes
  • Engagerande – gör det lätt för kunderna att svara eller att returnera en vara.
  • Enkelt – kunden lägger försändelsen på närmaste brevlåda eller lämnar den hos ett ombud.
  • Prisvärt – du betalar bara för de svar du får tillbaka. Svarspost Direkt har ett lägre porto än Svarspost inrikes.
Öka svarsfrekvensen och stärk dina kundrelationer – bjud på inrikes porto med Svarspost

Vill du göra det lättare för dina kunder att svara på en kampanj, skicka in en beställning eller returnera en vara? Då kan du använda abonnemangstjänsten Svarspost Direkt eller Svarspost inrikes.

Så här går det till:

Svarspost Direkt – förstahandsvalet för kuverterad svarspost

  1. Du bifogar ett kuvert som ska förses med en förtryckt streckkod samt kliché, som du får av PostNord. På kuvertet anger du namn och fullständiga adress till den som ska ta emot svarsposten.
  2. Kunden lägger det förtryckta kuvertet på närmaste brevlåda eller lämnar in det hos ett ombud.
  3. Svarspost Direkt är normalt framme hos dig vardagen efter inlämningsdagen*.

Svarspost Direkt får max väga 250 gram och har ett lägre porto än övrig svarspost.

*Med undantag för vissa geografiska begränsningar (pdf).

Svarspost inrikes – för svarskort, kuponger och tyngre försändelser

  1. Du förser din svarsförsändelse innehållande erbjudandet med en kliché, mottagarens (ditt) namn samt kundnummer samt särskilt svarspost-postnummer och postort (som du får av PostNord).
  2. Kunden lägger svarsförsändelsen på närmaste brevlåda eller lämnar in den hos ett ombud.
  3. Svarspost med kuvert/omslag är normalt framme vardagen efter inlämningsdagen. Svarspost utan kuvert/omslag är normalt framme senast tredje vardagen efter inlämningsdagen.

Med Svarspost inrikes kan dina kunder returnera försändelser som väger upp till 2 kg.

Mått för svarpost i kuvert

Maxlängd60 cm
Max bredd+längd+höjd90 cm
Minsta längd14 cm
Minsta bredd9 cm

Måttguide för svarspost i rulle

MaxmåttLängd 90 cm
Längd + dubbla diametern får tillsammans varaMax 104 cm
Minsta måttLängd 10 cm
Längd + dubbla diametern får tillsammans varaMinst 17 cm

För övriga specifikationer för Svarspost Direkt och Svarspost inrikes, se våra allmänna villkor.

Om du vill använda Svarspost Direkt eller Svarspost inrikes behöver du ett svarspostabonnemang.

Kontakta kundservice eller din säljare så får du hjälp.
Skaffa svarspostabonnemang

Relaterade tjänster

Mail services

Frisvar

Om du inte kan eller vill använda försändelser med förtryckt svarspostadress.

Customer service