Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Inrikes brevtjänst för avtalskunder

eBREV

När du vill slippa allt pappersarbete och administration och låta PostNord sköta alla dina utskick till kunder.

Bli avtalskund
Fördelar med eBREV
  • Tidsbesparande – du slipper pappersarbete och administration och får tid över till din verksamhet
  • Enkelt – du skickar bara en fil med data till oss som tar hand om utskrift, utskick och utdelning
  • Kostnadseffektivt – du slipper kostnader för papper, tryck och frakt och spar samtidigt på miljön
  • Personligt – du kan välja att skicka eBREV med exakt samma information till många mottagare, eller skräddarsy innehållet till olika personer
När du vill slippa allt pappersarbete och administration – låt oss sköta dina utskick

Vill du kunna välja om dina kunder, leverantörer och anställda ska kunna få sina fakturor, listor, löner och andra dokument som digitala utskick eller som fysiska dokument? Med våra olika eBREV-tjänster är detta möjligt. Du skickar bara en fil med data till oss så så skickar vi dokumenten till mottagaren elektroniskt eller som ett vanligt brev – både inrikes och utrikes.

Med eBREV slipper du allt pappersarbete och administration. Tjänsten passar för alla sorters standardiserade utskick – fakturor, lönebesked, kontoutdrag och hyresavier för att ta några exempel.

Med eBREV förbättrar du dina arbetsflöden och får mer tid över till din verksamhet. eBREV är också flexibel eftersom du kan välja att skicka ett brev med exakt samma information till många mottagare, eller skräddarsy innehållet till olika personer.

Alla våra utskick skrivs ut på miljöanpassade papper och kuvert. Utskriften sker på en ort så nära dina mottagare som möjligt för att undvika onödiga transporter och på så sätt skona miljön.

 

Fördelar för dina mottagare som kunder, leverantörer och anställda:

  • Bättre översikt över dokumenten.
  • Lättare att hitta viktiga dokument.
  • Bättre säkerhet då alla dokument kan förvaras i datorn.

 

Så här fungerar eBREV:

  1. Du skickar en fil till oss med mottagaradresser och övrig information som ska vara med i utskicket.
  2. Vi håller reda på vilka kunder som vill ha utskicket elektroniskt och vilka som vill få det som vanligt brev.
  3. Vi tar hand om allt som rör distributionen: utskrift, utskick och utdelning.
  4. Om tillval av digitala kanaler har gjorts så sorterar vi ut och skickar valda brev digitalt.

 

Leveranstid

Leveranstiden för eBREV är densamma som för vanlig post inrikes. Skickar du din fil före klockan 09.00 och väljer 1:a-klassbrev är det normalt framme dagen efter att det lämnats, med undantag för vissa geografiska begränsningar (pdf). Med Ekonomibrev når brevet mottagaren inom tre vardagar.

För mottagare i andra länder gäller samma leveranstider som för 1:a-klassbrev och Ekonomibrev som skickas till utlandet.

 

Priser

Priset för eBREV består av två huvuddelar – ett pris för utskriftsproduktion samt dataförberedelse (elektronisk hantering av indata) och ett pris för porto (fysisk distribution).

Grundpriset för eBREV är 2,81 kronor per styck. Då ingår kostnad för färgprint, kuvertering och tilläggstjänster. Se fullständig prislista här.

 

I priset för tjänsten ingår:

  • Vitt standardpapper (90 g)
  • Utskrift i färg på en sida
  • Kuvert
  • Distribution
  • Dataförberedelse

 

Som tillval kan du välja följande:

  • Utskrift i färg på två sidor (duplex)
  • Inplastade försändelser
  • Variabel perforering (max 4 perforeringar)
  • Self-mailer
  • Två-kanalskuvertering
  • Sen inlämning

 

Leverans

  1. Du skickar din brevmall till oss. Vi lägger in denna i vårt system.
  2. Du skickar en fil med mottagaradresser och övrig information som ska vara med i utskicket.
  3. Vi tar hand om utskrift, kuvertering och utdelning till mottagarna på det sätt de valt att få sina utskick från er.
  4. Om tillval av digitala kanaler har gjorts så sorterar vi ut och skickar valda brev digitalt.

Kom igång med eBREV

För att använda tjänsten behöver du ett kundnummer. Det skaffar du genom att bli avtalskund.
Bli avtalskund

Relaterade tjänster

We Mail Multikanal

När du vill ha möjlighet att välja mellan fysisk och digital kommunikation.

Skapa Utskick

Med Skapa Utskick skickar du fysiska brev, t ex. nyhetsbrev, inbjudningar, pressutskick, direkt från datorn till mottagarens postlåda.

  

Customer service