Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

Svarspost inrikes

Svarspost inrikes gör det enkelt för dina kunder att svara på en kampanj eller enkät, skicka in en beställning eller returnera en vara som väger upp till två kilo.
Bli avtalskund
"Svarspost inrikes gör det enklare för dina kunder att svara eller returnera till dig."

Vad är Svarspost inrikes?

Svarspost inrikes är en abonnemangstjänst som gör det enklare för dina kunder att svara eller returnera till dig. Det kan vara allt från att svara på en kampanj eller enkät, till att skicka in en beställning eller returnera en vara som väger upp till två kilo. Breven skickas förfrankerade till dina kunder vilket gör det enkelt att svara eller returnera en vara till dig, med snabb leverans. Ditt företag betalar bara porto för de svarsförsändelser som kommer tillbaka till dig.

För att använda dig av Svarspost inrikes behöver du vara avtalskund hos oss, och teckna ett abonnemang för svarpost hos vår kundservice på 0771 – 33 33 10.

Svarspost inrikes och Svarspost Direkt

Det finns två typer av svarspost så du kan välja det alternativ som passar ditt företag bäst – Svarsport inrikes och Svarspost Direkt. Ska du skicka exempelvis kuponger eller tyngre försändelser som väger upp till två kilo passar Svarspost inrikes. Om du skickar kuverterad svarspost som väger upp till 250 gram är Svarspost Direkt att föredra.

Leverans

Svarspost inrikes skickas tillbaka till dig inom 1–2 vardagar efter att din kund lämnar in försändelsen. Har ditt företag en postbox som utdelningsadress levereras försändelser nästkommande vardag, med ett fåtal geografiska undantag.

Hur skickar jag?

Skicka Svarspost inrikes

I din svarspost bifogar du en svarsförsändelse. På den anger du ditt företags namn och kundnummer samt svarspost-postnummer och postort (som du får av oss). Kunden kan enkelt skicka tillbaka svarförsändelsen till dig via närmaste brevlåda eller hos ombud.

Skicka Svarspost Direkt

I din svarspost bifogar du ett kuvert, med en förtryckt streckkod och kliché som du får av PostNord. På kuvertet anger du namn och fullständig adress till den som ska ta emot svarsposten. Du kan också använda svarskort, alltså en svarsförsändelse som inte är kuverterad, men då krävs en tyngre papperskvalitet.

När kunden väl mottagit svarsförsändelsen och svarat, returneras den enkelt i närmaste brevlåda eller hos närmaste ombud. Svarspost Direkt får väga max 250 gram, och har ett lägre porto än övrig svarspost.

Specifikationer

Pris

Se gällande prislistor för avtalskunder.

Mått och vikt

Längd: minst 140 mm, max 600 mm
Bredd: minst 90 mm
Längd + bredd + höjd: max 900 mm
Vikt: max 2 kilo

Generell tjänsteinfo

Inlämning: Brevlåda
Utlämning: Valt avhämtningsställe
Spårbart: Nej
Leveranstid: 1–2 vardagar

Gör det enkelt för dina kunder att svara och returnera till dig

Svarspost inrikes är en abonnemangstjänst som gör det enklare för dina kunder att svara på en kampanj eller enkät, skicka in en beställning eller returnera en vara.

Bli avtalskund
Bli avtalskund