Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Reklam och analys Företag

Effektmätning

En Effektmätning ger dig insikt om vad som fungerat med din kampanj och vad du kan göra ännu bättre nästa gång.

Beställ en Effektmätning
Fördelar med Effektmätning
  • Du får insikt i hur väl din kampanj har fungerat och hur många som faktiskt sett den.
  • Du få insikt i hur intresserade kunderna är av din produkt och om de kommer att nyttja ditt erbjudande.
  • Du får insikt i hur du kan förbättra din nästa kampanj för att få en ännu bättre effekt.
Gör en Effektmätning och lyckas ännu bättre med din nästa kampanj

Har du koll på hur väl dina kampanjer tas emot av dina kunder? Vet du till exempel varför vissa är intresserade av det du säljer, medan andra inte är det? Vi kan hjälpa dig mäta effekten av dina kampanjer för att ge dig en insikt i hur väl din kampanj fungerat.

När du gör en Effektmätning får du en fördjupad bild över hur många som sett din kampanj, hur intresserade de är av det du säljer och om de kommer att nyttja ditt erbjudande.

Inför nästa kampanj kan du, med resultatet av mätningen som grund, göra ännu bättre målgruppsanalyser. På så vid kan du vässa ditt budskap så att det verkligen intresserar och engagerar din målgrupp och ger dig ännu bättre effekt.

Mätningen svarar på hur dina mottagare

  • tagit emot och läst utskicket
  • upplevt erbjudandet/informationen
  • agerat sedan man läst utskicket, exempelvis chattat, löst in kupong eller sökt information på nätet.

I den fördjupade mätningen tillfrågas mottagarna även om

  • uppfattning av ditt företag
  • intresse för ditt företags produkter och tjänster
  • de är kunder till ett annat företag i samma bransch
  • vem de är (kön och ålder)
  • de är mottagare av oadresserad direktreklam
  • de har läst hela utskicket.

Så här går mätningen till

För att göra mätningar kan man välja mellan att göra en onlineundersökning eller en postal undersökning. Vilken version som är lämplig beror dels på hur många som tagit emot kampanjen, men också på hur många frågor man vill ställa. Resultat från mätningen av din kampanj jämförs med OBS-värde från tidigare kampanjer i vår databas för att se hur effektiv kampanjen var. Analysen presenteras i en skriftlig rapport samt vid en personlig presentation.

Kostnad

Priset varierar beroende på mätningens omfattning. En mätning kostar från 39 000 kr.

Vill du göra en beställning?

Är du avtalskund kan du beställa en Effektmätning genom din säljare. Annars är du välkommen att ringa kundservice på telefon 0771-33 33 10, eller kontakta oss via formulär.
Till formuläret

Relaterade tjänster

  

Reklam och analys

Adresserad Direktreklam (ADR)

Skapa engagemang med din kommunikation och stärk dina kundrelationer.

Reklam och analys

Oadresserad Direktreklam (ODR)

När du vill sprida ditt budskap till många.

Reklam och analys

Områdesanalys

Få insikter om vilken typ av personer som bor i ett visst område.

Reklam och analys

Kundanalys

När du vill ha bättre insikt om din kundbas.

Reklam och analys

Svarsanalys

När du vill förstå vilka kunder som svarade på ditt utskick.

Reklam och analys

Transaktionsanalys

Ger dig god kunskap om dina kunders konsumtionsmönster.