Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Analyser och mätningar

Analyser är viktiga både före och efter en kampanj.

Inför kampanjen handlar det om att ta reda på mer om målgruppen och rikta budskapet och aktiviteterna rätt. Om ni har ett kundregister kan vi hjälpa er att analysera och gruppera kunderna utifrån var de bor, i vilka kundsegment de viktigaste kunder finns, hur mycket de handlar för etc.

Efter kampanjen handlar det om att ta reda på hur väl kampanjen fungerade och följa upp vilka kundsegment som svarade bäst och hur upplägget kan förbättras inför nästa bearbetning.

PostNords analysverktyg (DM-analys) – Så fick Run de Luxe mer spring i butiken!

En film om Rune, hans butik för exklusiv löputrustning och jakten på kunder. Hur kan han nå dem? Vilka erbjudanden är de intresserade av? Var ska Rune börja? Kan PostNords analysverktyg DM-analys hjälpa honom?

Områdesanalys

Områdesanalys

Lär känna geografin kring dina kunder.

Kundanalys

Få djupare kunskap om dina kunder.

Transaktionsanalys

Transaktionsanalys

Hitta dina bästa kunder.

Effektmätning

Effektmätning

Följ upp och mät dina DR-kampanjer.

Svarsanalys

Svarsanalys

Anlysera svar för ökad effekt.

kund vid dator

e-handelsanalys

Jämför dig med andra e-handlare i samma bransch.