Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

”Reklamfixaren är mycket kraftfull”

Davids Radio och TV

Hos kunderna är företaget Davids Radio & TV känt som Davids. Förutom att sälja hemelektronik via butiken i Varberg och genom e-handel, så erbjuder företaget skräddarsydda ljud- och bildlösningar för hemmet.

Nyligen gjordes två utskick via Reklamfixaren till som en del av större kampanjer. Enkelheten och valmöjligheterna gör att Reklamfixaren är perfekt när man vill göra professionella reklamutskick.

– Kampanjerna riktades till utvalda befintliga kunder. Vi har en gedigen adresslista med segmenterade kunduppgifter, vilket ger oss möjlighet att göra riktade kundutskick, säger Bernt-Erik Karlsson, e-handels- och marknadsföringsansvarig på Davids.

– Eftersom det är enkelt att segmentera adresslistor i Reklamfixaren har vi definitivt planer på att komplettera vår lista med den som finns i verktyget. Reklamfixaren är pedagogiskt uppbyggd och enkel att jobba med. Det passar både små och medelstora företag, tycker han.

Davids ger unika erbjudanden till specifika målgrupper. Erbjudandena används i återkommande kampanjer under året för att nå fler. Rea och lagerrensningar är tillfällen då företaget vill nå ut bredare.

– Vi använder lokal press, Facebook samt sms- och brevutskick. Vi har märkt att effekten blir bättre när vi försöker nyttja fördelarna med de olika kanalerna. Med rätt erbjudande och bra adresslista så är Reklamfixaren ett mycket kraftfullt och bra komplement till övriga kanaler.

– Kunderna tycker om att få personliga brev och de uppskattar bra erbjudanden, säger Bernt-Erik.

Davids stabila kundbas uppskattar personliga utskick

– I den första kampanjen som gjordes i Reklamfixaren fick kunderna erbjudande om ett förmånligt digital-tv-abonnemang, och redan första dagen brevet gick ut i brevlådorna fick vi besök i butiken.
En del hade med sig DR:et som vi hade skickat och vi fick även en hel del samtal. Det får man väl säga är en lyckad effekt, säger Bernt-Erik.

Läs om hur du gör ett bra DR, eller börja direkt med att skapa ett reklamutskick.

Till Reklamfixaren​