Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

Mobilguiden

Att anpassa sin e-handelssajt till mobilen innebär så mycket mer än att göra samma sak på en mindre skärm. Mobilen används på ett helt annat sätt än en dator, vilket också innebär helt andra utmaningar.
"En mobilanpassad och smidig e-handelssajt kan ge fler konverteringar."

Anpassa din e-handelssajt för mobilen

1. Hastighet

Se till att informationen kommer snabbt, så inte användaren fastnar på vägen mot ytterligare produktinformation eller i betalningsprocessen. Med lägre bandbredd över exempelvis 3G är det särskilt viktigt att mobilsajten är snabb.

2. Presentation

Ju mindre skärm desto större krav på enkel och renodlad information. Våga nyttja möjligheten att ha en testdriven sajt och optimera mot det alternativ som ger bäst resultat.

3. Flöde

Ha så få steg som möjligt, exempelvis vid transaktioner. Tänk noga igenom vilka steg som verkligen är nödvändiga och komprimera flödet.

4. Produktkommunikation

Tydlighet är A och O, liksom att kreativt nyttja de digitala möjligheterna. Så som video och 3D, men även kopplingen till sociala funktioner som exempelvis nischade digitala plattformar där det finns många relevanta besökare.

5. Betalning

Undvik krångliga och säkerhetsmässigt riskfyllda krav på kreditkortsupplysningar. Minska barriärerna med att koppla personnumret till betalfunktionen eller använd klassisk fakturabetalning i stället.