Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Reklam och analys

Här kan du läsa mer om hur man kan få igång försäljningen genom att skapa intresse och driva trafik till sin webbshop.

Analysera marknaden

En grundlig analys av marknaden i form av konkurrenter, produktalternativ och trender är ytterst viktig för att kunna bli framgångsrik inom sitt område. Antagligen har man gjort detta redan innan man dragit igång sitt företag, men det är också viktigt med kontinuerlig uppdatering och omvärldsbevakning.

Något som bör göras mer kontinuerligt är kundanalyser, där man genom olika typer av kundanalyser där t.ex. digitala besökare kan personifieras och kopplas till fysiska adresser, kan göra marknadsföringen mer relevant och träffsäker.

Se gärna filmen nedan som handlar om hur våra tjänster för kundanalys och segmentering fungerar.

Marknadsför din e-handel

Marknadsföring anses svårt av många e-handlare. Även om syftet alltid är detsamma kan själva marknadsföringen göras på många olika sätt.

Sökordsmarknadsföring, även kallat SEM som står för Search Engine Marketing, är ett bra sätt för kunden att börja synas på.

Direktmarknadsföring är ett annat bra sätt att synas och säkerställa så hög effekt som möjligt från reklaminvesteringar.
Läs mer om våra reklam och analystjänster.