Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

In-car Delivery – leverans till bakluckan

PostNord levererar ett paket till en baklucka på en Volvo.

Nu kan dina kunder beställa sina varor på nätet och få dem levererade direkt till sin baklucka*. Med en digital engångsnyckel öppnas bilen vid leverans och låses därefter igen. Varorna är alltid försäkrade med Volvia Försäkring.

Volvo In-car Delivery är enkel att välja vid beställning av varor. Den Volvoägare som vill använda tjänsten väljer In-car Delivery som leveransalternativ. Vid leveransen använder vi en digital nyckel som kan öppna och stänga bilen en gång. Volvoägaren får besked när leveransen är gjord. Volvo In-car Delivery finns som en funktion i Volvo On Call-appen.
 
*Volvo In-car Delivery är ett samarbete mellan Volvo och PostNord. Alla som bor i Göteborg, Västra Skåne och Stockholm som kör en Volvo och är ansluten till Volvo On Call, har möjlighet att få sina varor levererade direkt till bakluckan av PostNord.

Så här fungerar In-car Delivery

  • För att använda Volvo In-car Delivery behövs ett giltigt Volvo On Call-abonnemang och en Volvo, modellår 2012 eller senare, fabriksutrustad med Volvo On Call.

  • När beställningen skickas iväg från avsändaren får PostNord informationen. Mottagaren som har valt Volvo In-car Delivery får ett sms att svara på och berätta var bilen kommer att stå under aktuell leveransdag och mellan vilka klockslag leveransen kan ske.
  • Om leveransen av någon anledning inte kan genomföras så levereras försändelsen till ett ombud.

För mer information om hur du kan erbjuda dina kunder In-car Delivery, kontakta Åsa Szerszenski, PostNord, 010-436 15 96.