Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Leverans Företag

FlexChange

Ge din kund mesta möjliga valfrihet i leveransalternativ

Kontakta mig om FlexChange
Fördelar med FlexChange
  • Smidigt – kunden väljer hur och när paketet ska levereras via PostNord-appen eller webben.
  • Flexibelt – kunden kan enkelt ändra sitt alternativ i PostNord-appen eller på webben.
  • Valfritt – i FlexChange finns flera olika leveransval. Välj det som passar dig bäst.
FlexChange hjälper dina kunder välja hur och när deras paket ska levereras.

Dina kunder vill välja hur och när de ska få sina paket levererade. Det gör deras liv enklare. Med vår tjänst FlexChange förenklar du livet för dina kunder.

Så fungerar FlexChange

Kunden får ett meddelande via sms, e-post, eller PostNord-appen när paketet är på väg. Med hjälp av PostNord-appen eller här på webbplatsen går det sedan välja dag och tid för levererans hem, om varan ska hämtas hos ett ombud eller på något av våra serviceställen.

Vid hemleverans kan paketet lämnas på en anvisad plats även om ingen är hemma. När valet är gjort får kunden en bekräftelse. Det är också enkelt att ändra tiden för leverans i PostNord-appen eller på webben.

Fler FlexChange alternativ som gör livet lättare för din kund:

FlexChange – leverans även när kunden inte är hemma
Är kunden inte hemma? Kunden kan välja att få leverans även om ingen är hemma och tar emot. Leveransen sker då vid en av mottagaren bestämd plats vid hemmet. Exempelvis på baksidan, på altanen eller i carporten. Vissa undantag finns beroende på kundens val eller på försändelsens innehåll.

Relaterade tjänster

MyPack Collect

Skicka paket till kunder för leverans till utlämningsställen i Norden och Europa.

MyPack Home

Skicka paket som lämnas direkt vid kundens dörr inom ett flertal länder i Norden och Europa.

MyPack Home Small

Skicka mindre paket som levereras direkt till kundens postlåda.

Collect In-store

Ger kunden möjlighet att hämta i din butik.

Delivery Checkout

En widget till din webbutik som gör det enkelt för kunden att välja hur varan de köpt ska levereras.