Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Leveranstjänst för företag

Collect In-store

Med Collect In-store ger du din kund möjlighet att hämta varan i din butik utan att det krävs stora investeringar för dig.

Kontakta mig om tjänsten
Fördelar med Collect In-store
  • Kräver inga investeringar från din sida – genom att ladda ner appen PostNord Retail Agent blir dina butiker valbara i webbutiken.
  • Du kommer snabbt igång – när du har laddat ner appen Retail Agent behöver du bara registrera aktuella butiker till PostNord.
  • Ökar möjligheterna till merförsäljning – sömlös handel för kunden mellan webbutik och fysisk butik.
  • Ökar möjligheter för samarbete med andra – har du en webbutik för sportartiklar kan du till exempel samarbeta med en gymkedja som lämnar ut dina produkter.
Låt dina e-handelskunder hämta varan direkt i din butik

Allt oftare vill konsumenter som handlar på nätet hämta varan direkt i butiken. Med tjänsten Collect In-store ger du dina kunder den möjligheten, utan att det krävs stora investeringar för dig. Du får tillgång till en komplett lösning som hanterar ”Hämta i butik” och det kommer igång utan att du behöver bygga ett eget system.

Tjänsten bygger på appen PostNord Retail Agent som finns för nedladdning hos Google Play eller App Store. Genom att använda en telefon eller surfplatta kan du enkelt scanna in paket till butiken, vilket genererar en avisering till din kund ”Välkommen in och hämta…”. Vid utlämning scannas mottagarens ID-handling och det finns även stöd för att ta emot returer.

Så går det till:

  1. Ladda ner appen PostNord Retail Agent.
  2. Lägg till dina butiker som leveransval i webbutiken.
  3. Meddela PostNord vilka dina butiker är och när de har öppet (PostNord skickar inte ut sms till mottagarna när din butik är stängd).
  4. När kunden väljer att hämta paketet i butiken kommer din butiks adress att stå som utlämningsställe.
  5. Du kan antingen lämna paketen till PostNord tillsammans med övriga MyPack eller skicka dem tillsammans med andra butiksleveranser.
  6. När paketen når butiken ankomst scannar personalen dem och då genereras ett sms till kunden.
  7. Om kunden inte hämtar paketet skickas en påminnelse efter tre dagar och en brevavisering efter sju dagar.
  8. Kunden får också push-notiser via appen PostNord som påminnelse när denne befinner sig nära din butik.
  9. Kunden har som vanligt möjlighet att spåra paketet och kan lämna feedback på leveransupplevelsen när paketet är hämtat, precis på samma sätt som om leveransen gått till ett ombud.

Smidigt för dig och enkelt för kunden!

Kontakt Collect In-store

Vill du veta mer om hur du, med vår tjänst Collect In-store, kan erbjuda dina kunder att hämta beställningar och göra returer direkt i din butik?
Kontakta mig om Collect In-store

Relaterade tjänster

Paket

MyPack Collect

Skicka paket som väger max 20 kilo till kunder i Norden och Europa.

Paket

MyPack Home

Skicka paket upp till 35 kilo, som lämnas direkt vid kundens dörr inom ett flertal länder i Norden och Europa.

Paket

MyPack Home Small

Skicka paket som väger max 3 kg med ett värde på max 450 kr som levereras till mottagarens postlåda eller fastighetsbox.

Delivery Checkout

En widget till din webbutik som gör det enkelt för kunden att välja hur varan de köpt ska levereras.

FlexChange

Ge din kund mesta möjliga valfrihet i leveransalternativ.