Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

Flexibel leverans för dina kunder

Konsumenten vill ha valfrihet. Det ska vara enkelt att välja och det ska finnas fler alternativ att välja mellan. Vi hjälper dig att göra det enklare för dina kunder genom lösningar som ger fler valmöjligheter vid köp och leverans.

Ge möjlighet till utlämning från butik

Har du både e-handel och fysisk butik är tjänsten Collect in Store något för dig. Låt dina kunder välja om de vill hämta sina e-handlade varor direkt i din butik istället för hos postombud. Med hjälp av vår retail-app kan du bli eget ombud för dina kunder. Det ger mer trafik till din fysiska butik och mer frihet till din kund, som kan välja mellan fler ställen än standardutbudet för uthämtning.

Din kund kan använda vår app

Vår app PostNord är en tydlig och lättförståelig app som du använder för att söka efter din försändelse. Appen fungerar även som en fjärrkontroll för paketleveransen, där din kund inte bara kan styra var varan ska levereras, utan också kan hantera tilläggstjänster och returer.

Fler leveransmöjligheter med FlexChange

Efterfrågan på flexibel hemleverans ökar i de nordiska länderna. Med FlexChange kan din mottagare välja tid och plats och behöver inte ens vara hemma för att få paketet levererat. I PostNords app eller på webbplatsen kan mottagaren boka hemleverans, välja dag och tid, och uppdatera tiden för en redan bokad hemleverans. Om mottagaren inte är hemma finns valet att aviseringen går till någon annan, t ex en släkting eller en granne.

Tydliga leveransalternativ – använd våra standardtexter i din checkout

93 procent av konsumenterna vill ha information om hur, när och var leveransen sker. Var tydlig med möjligheterna som finns kring leveransen genom att hämta våra standardtexter som du enkelt lägger in i din checkout så att din kund alltid får rätt information om sin leverans.

Leveranser till hemmet – avisering och leverans

Hur och när din försändelse aviseras och levereras beror på vilken tjänst avsändaren valt att skicka med.

Avisering

När din försändelse är klar för leverans får du en avisering. Därefter behöver vi komma överens med dig om tid för leverans. Om det är dag eller kvällstid du erbjuds beror på vilken tjänst som avsändaren har valt att skicka försändelsen med och var i landet du bor. Om du inte är hemma och vi har gjort ett leveransförsök så kommer du att få en ny avisering om var du kan hämta din försändelse.

Sms-avisering

Får du en sms-avi framgår vilka tider du kan välja för din leverans. Du väljer tiden direkt i sms:et. På avin framgår även om det finns möjlighet för dig att själv hämta ut försändelsen på en utlämningsplats.

Mejl- eller brevavi

Får du istället en mejl- eller brevavi kontaktar du oss för att komma överens om leveranstid eller få besked om och var du själv kan hämta det. Kontaktuppgifter finns på avin.

Legitimering

När du tar emot ditt paket hemma behöver du legitimera dig.

Inte hemma vid leverans?

Om någon annan ska ta emot din försändelse, ska den personen visa både sin egen och din, mottagarens, legitimation. Det framgår av avin om du istället har möjlighet att hämta försändelsen på utlämningsplatsen. Kan vi inte leverera får du en avisering om var du kan hämta försändelsen. Du kan alltid följa din försändelse med tjänsten Spåra brev, paket och pall.

Vill du veta mer om hur vi kan göra det enklare för dina kunder att e-handla?

Kontakta oss för att veta mer om våra lösningar som ger fler valmöjligheter vid köp och leverans.

Kontakta oss
Kontakta oss