Presentation av talarna på E-handelsforum 2018 | PostNord
Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Presentation av talarna

E-handelsforum 2018 – 27 september

Några av talarna under dagen

Fler talare presenteras löpande.

Ken Hughes – Positive disruption

Seminariet kommer att hållas på engelska.

Ken Hughes

Varje företag och bransch lägger resurser på disruption, bryter ny mark och utmanar normer. Det verkar som om alla är på det. Men egentligen handlar disruption om att vara redo för förändring. Förberedelserna för dessa förändringar är svåra – det är därför de kallar det DISRUPTION och inte ALLMÄNT PREDIKTIVA FÖRÄNDRINGAR.

Ken kommer att utmana företag att se på deras framtid genom den framtida konsumentens perspektiv. Hur förändringar i konsumenternas förväntningar har förändrat spelet. Dagens konsument förväntar sig en friktionslös och sömlös upplevelse vid varje touchpoint, har liten tolerans för misslyckanden men blir ett stort fan om du får det rätt.

Ken Hughes är en av världens ledande auktoriteter inom konsument- och shoppingbeteende och internationellt känd för att hjälpa företag till en bättre förståelse för behoven hos den framtida konsumenten. Ken är en populär keynote speaker på temat framtidens konsumenter och prisad beteendevetare. Läs mer på Kens webbplats.

Sofia Norén – China's New Retail – online to offline

Sofia Norén

Den ökända "butiksdöden" har länge fruktats i takt med ökad e-handel. Inte minst i Kina där Alibaba fullkomligt kommit att dominera marknaden med e-handelsplattformar som Taobao och Tmall. Vi har matats med bilder från ödelagda köpcentrum och tomma butiker. Trots detta har den fysiska handeln nu fått sig en vändning och det satsas mer än någonsin på fysiska handelsplatser i Kina med smarta lösningar. Allt för att skapa en sömlös kundupplevelse med både digitala och fysiska element.

Sofia Norén, digital marknadsspecialist, kommer att berätta om sina erfarenheter och upplevelser från svenska handelskammaren Kina.

Skaparna av podcasten Den Digitala Draken: Jacob Lovén och Tom Xiong

Skaparna av podcasten Den Digitala Draken: Jacob Lovén och Tom Xiong

Inspireras av världens största internetmarknad. Ur världens största internetpopulation har en ny världsordning skapats. De kinesiska techbolagen är värda hundratals miljarder dollar och representerar en ny generation av bolag som med nästintill oändliga kassakistor och ambitioner är världsledande inom områden som fintech, messaging och e-handel. Den andra vågen av digital innovation är på väg att skölja över oss – men istället för väst så är det mot öst vi ska vända blickarna.

Skaparna av podcasten Den Digitala Draken har många års erfarenhet av att driva digitala företag. Podcasten har idag ca 20 000 lyssnare och har på kort tid blivit en av Sveriges mest inflytelserika röster inom digitalisering och globala techtrender.

Katarina Walter – UX-design som skapar kundnytta, affärsnytta och samhällsnytta

Katarina Walter

Alla vet att kundupplevelsen är kritisk för företagets framgång – men få vet hur man gör för att lyckas. Hur kan vi, genom att förstå konsumentens behov, beteenden och drivkrafter, innovera tjänster och hitta lösningar på de nya utmaningar som retail-branschen står inför? Accepterar kunden att bli utsatt för nudging? Och på vilket sätt kan design och kunskapen om människors behov driva beteendeförändring? I den här föreläsningen med Katarina Walter får du veta hur metoder inom UX- och tjänstedesign, bygger trovärdighet, ger lojala kunder och samtidigt lyfter affären.

Katarina Walter är beteendevetare och vd på tjänstedesignbyrån Antrop och blev utsedd till Årets VD 2017. Hon är starkt övertygad om att designtänkande är avgörande för att skapa framgångsrika och hållbara företag. En av hennes drivkrafter är att tillsammans med ledningsgrupper vända ut och in på företag som fastnat för mycket i interna processer och tekniktänk.

Under Armour – Resan mot ett datadrivet ”fitness lifestyle”-företag

Patrik Frisk

Företaget är inte enbart ett sportvarumärke, utan också ett tech-företag. De har förvärvat en rad olika fitness-appar och samlar in data för både produktutveckling, design och marknadsföring. Det här är vad de kallar för deras ”data flywheel”. Företaget strävar efter att bygga en nätverkseffekt genom att få konsumenterna att vilja handla Under Armour-utrustning eftersom det enkelt går att ansluta till deras appar och digitala plattformar. Lyssna på deras resa till att bli ett datadrivet ”fitness lifestyle”-företag och hur de arbetar för att bygga lojalitet med hjälp av bland annat just data.

Patrik Frisk är President och COO på Under Armour sedan juli 2017. Han har tidigare varit CEO på ALDO Group (ett globalt sko- och accessoarföretag), President för Outdoor Americas med ansvar för The North Face®, Timberland®, JanSport®, lucy® and SmartWool®.