Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

E-handel efter leverans – förbättra e-handelsupplevelsen

För att skapa en köpupplevelse som håller hela vägen är det viktigt att underlätta om kunden vill returnera en vara. Se därför till att du har en tydlig returpolicy.

"Enkla returer ger kunderna en bättre köpupplevelse."

Tydlig returpolicy

Med en tydlig policy undviker du onödiga missförstånd. Tydlighet inger förtroende och kunderna vet vad de kan förvänta sig om de behöver göra en retur.

Läs om hur vår tjänst PostNord Return Drop Off gör det lättare för dina kunder att returnera.
För retur av tyngre försändelser eller om mottagaren vill att PostNord hämtar returen, på hem- eller företagsadress, har vi tjänsten Return Pickup.

Gör det enkelt att returnera

Möjliggör egen utskrift av returfraktsedel, via PostNords servicesställen eller att PostNords chaufför tar med sig frakthandlingen i samband med upphämtning genom PostNords tilläggstjänst Print Digital Return-lösning.

Beskriv tydligt hur kunden ska förpacka varan. Guider, instruktioner steg-för-steg och korta filmer är ytterligare bra sätt för att besvara tänkbara frågor som kunden kan ha. Om det är enkelt att lämna tillbaka varor är chansen större att kunderna återkommer.

Returnera varor – våra lösningar

  • Return Drop Off: Kunden lämnar returen på ett serviceställe
  • Return Pickup: Kunden bokar upphämtning, paketet hämtas
  • Tilläggstjänst Print Digital Return: Förse din kund med en QR-kod istället för en fysisk frakthandling. Frakthandlingen skrivs ut på ett serviceställe när din kund visar upp QR-koden och lämnar in paketet. Gäller inom Sverige.

Ta emot retur

Med PostNord Portal Business underlättar vi för dig genom att du enkelt får en överblick över inkommande returer och på så sätt proaktivt kan planera för dessa.

Läs vår guide 6 tips för bättre e-handel

Kvinna sitter i ett fönster med sin dator.

E-handel före köp

Upplevelsen av att handla online är en viktig del i den totala köpupplevelsen. Redan innan köp vill kunden veta när, hur och var leveransen kommer att ske, och vad det kommer att kosta.

E-handel före köp

Leende kvinna som tittar i sin telefon.

E-handel under och efter köp

Att kunden själv har möjlighet att välja en passande leverans vid varje köptillfälle är viktigt, exempelvis att kunna välja mellan leverans till jobbet, hemmet, en paketbox, till ett serviceställe eller utlämning i butik.

E-handel under och efter köp