Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Öka din försäljning under Black Friday!

E-handlade paket på köksbänk.

Black Friday har blivit en av de största handelsdagarna i Sverige. 2017 uppmärksammade de flesta svenskar dagen, som inföll den 24 november, och var tredje svensk fyndade reavaror under Black Friday till ett sammanlagt värde om drygt 5 miljarder kronor. I år infaller Black Friday den 23 november.

Black Friday visar nya rekord och aldrig någonsin förr har det handlats så mycket på nätet under ett dygn. Var tredje svensk fyndade varor fredagen den 24 november 2017 för sammanlagt 5,3 miljarder kronor, vilket motsvarar en ökning med 46 procent jämfört med förra året. Hela 95 procent av svenskarna uppmärksammade dagen och var tredje svensk handlade också. Hälften av alla som konsumerade gjorde samtliga sina inköp på internet. Totalt spenderades det i snitt 2 290 kronor per handlande person och de mest populära varorna var kläder och hemelektronik.

Tips inför Black Friday:

  • Börja planera i tid!
  • Se till att kommunicera med leverantörer och kunder samt alla där emellan för att hantera förväntningarna.
  • Trycktesta sajten så att den klarar den ökade trafiken under dygnet.
  • Kontakta logistikleverantören i god tid och planera upphämtning av paket.
  • Fånga in nya kunder, planera för att de ska fortsätta handla, dvs ha en lojalitetsplan.
  • Marknadsför dig i tid och i relevanta kanaler – det är stor konkurrens och den som planerar väl blir mest framgångsrik.

Vill du öka din försäljning?

  • Vi kan hjälpa dig att driva trafik till din butik och webbplats.
  • Vi har tagit fram speciella Black Friday-erbjudanden inom tjänsterna ODR, ADR, DR-tryck, analys, köp av adresser och digitala tjänster.

Kontakta oss om du vill veta mer om hur du kan öka din försäljning under julhandeln. Fyll i kontaktformuläret, så diskuterar vi ditt behov.

Har du en fråga om något annat, kontakta kundservice.

Black Friday har flyttat fram julhandeln och är idag startskottet för årets viktigaste försäljningsperiod. Med våra tjänster inom direktmarknadsföring, från målgruppsanalys till utskick, marknadsför du dina produkter och tjänster mot såväl befintliga som potentiella kunder inför Black Friday.

Fakta om Black Friday 2017*

  • Svenskarna handlade reavaror för 5,3 miljarder, vilket är cirka 1,7 miljarder mer än året innan och en ökning med 46 procent.
  • 95 procent av Sveriges befolkning uppmärksammade att det var Black Friday fredagen den 24 november 2017.
  • 33 procent av svenskarna handlade varor för i genomsnitt 2 290 kronor.

*Källa: PostNords Black Friday-undersökning 2017

Mikael Karlsson, Teknikmagasinet

"Vår e-handel växte explosionsartat"

Teknikmagasinet analyserade sin målgrupp, kombinerade kanaler och såg ”en tydlig ökning på nästan alla parametrar”.

Läs hela artikeln